Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: 2st PCI kort samt 1 phoenix reader

  1. #1

    2st PCI kort samt 1 phoenix reader

    Hej!
    Tack så mycket för svaren jag fick på min förra fråga. Det fungerade riktigt bra med mythbackend/frontend. Nu har jag en ny fråga. Tänkte nämligen köpa ett till PCI kort.. Så frågan blir;

    Kan phoenix läsaren skicka information till båda mina pci kort?
    Och hur blir bilden om jag använder en splitter mellan korten (har bara en antenn och ett kort)?

    Tack så mycket för svar!

  2. #2
    Donator Plows avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    606
    Tackad
    12 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jolaren Visa inlägg
    Hej!
    Tack så mycket för svaren jag fick på min förra fråga. Det fungerade riktigt bra med mythbackend/frontend. Nu har jag en ny fråga. Tänkte nämligen köpa ett till PCI kort.. Så frågan blir;

    Kan phoenix läsaren skicka information till båda mina pci kort?
    Och hur blir bilden om jag använder en splitter mellan korten (har bara en antenn och ett kort)?

    Tack så mycket för svar!

    Antar att du kör med sasc-ng och då är det inga problem. Kör själv med dubbla kort.
    Har du stark signal så bör det gå utmärkt att splitta signal till 2 mottagare.

  3. #3
    Mythtv men sasc-ng också..

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Plow Visa inlägg
    Antar att du kör med sasc-ng och då är det inga problem. Kör själv med dubbla kort.
    Har du stark signal så bör det gå utmärkt att splitta signal till 2 mottagare.
    Så det är altså inga problem för phoenix läsaren att skicka till två kort säger du? Grymt

  5. #5
    Donator Plows avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    606
    Tackad
    12 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jolaren Visa inlägg
    Så det är altså inga problem för phoenix läsaren att skicka till två kort säger du? Grymt

    Nix...du adderar bara en virtuel device och adderar den med en till "--join" till sasc

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-18, 20:46
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 10:20
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-02-16, 23:23
  4. irdeto cam samt kort
    Av jon i forum Irdeto
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-30, 23:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss