Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Problem med kortläsare, HJÄLP!

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    200
    Tackad
    3 gånger
    Ok, hur kan man se om man har ett långsamt kort eller inte?

  2. #12
    Seniormedlem optimals avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    339
    Tackad
    23 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Kianian Visa inlägg
    Ok kan ta tiden att skriva mer info... Jag använder mig utav newcs 1.65 på windows och försöker då klocka kortläsarna med hjälp av ad tekniks program som man kan välja för att ställa in kortläsarna på 358, 368 eller 600mhz.
    Då jag överklockade med programmet gick jag över till newcs.xml och ändrade mhz till 600 och sedan startar jag programmet. Den kommer sedan inte att kunna starta servern och i newcs står det Setting baud to 9600 och den fortsätter så hela tiden och de vanliga raderna kommer inte upp.. Korten är ca 3-4 år gamla och de har funkar klockrent, utan det är just svarstiden som är väldigt högt.
    Kommer lägga upp bilder på newcs.exe senare
    Har för mig att jag testade på windows en gång och fick längre svarstider, jag kör med debian och newcs 1.62 på viasat 090f kort får jag ca. 0.45sec och cd kort 0.35sec
    DM8000 PVR Openpli 8.3

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    469
    Tackad
    28 gånger
    3.68MHz ska du aldrig köra på Videoguard eller Conax kort. 3.58 är det som gäller om du inte överklockar.
    Men det är säkert windows som är ditt problem. Fast du verkar mäta svartstiderna i boxens mjukvara, vilket är helt fel tänkt. Det är tiderna på servern som räknas om man ska jämföra svarstider och dom påverkas inte av trådlöst nätverk.

  4. #14
    Seniormedlem optimals avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    339
    Tackad
    23 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Volvo3 Visa inlägg
    3.68MHz ska du aldrig köra på Videoguard eller Conax kort. 3.58 är det som gäller om du inte överklockar.
    Men det är säkert windows som är ditt problem. Fast du verkar mäta svartstiderna i boxens mjukvara, vilket är helt fel tänkt. Det är tiderna på servern som räknas om man ska jämföra svarstider och dom påverkas inte av trådlöst nätverk.
    Just de mina tider är från mg_camd kommer inte ihåg vad jag har på servern
    DM8000 PVR Openpli 8.3

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    200
    Tackad
    3 gånger
    Tack så mycket för svaren, det uppskattas!

    Jag kollade som Volvo3 skrev att jag skulle titta i newcs istället och det har jag gjort nu och där ser jag en sänkning på cirka 100emm den ligger då på cirka 580.
    Kan jag bara inte klocka mina läsare eller måste jag både överklocka korten och läsarna? Hur ska jag göra för att få ner på svarstiderna ännu mer?
    Tack
    Senast redigerad av Kianian den 2013-02-14 klockan 17:07.

Liknande ämnen

  1. Problem med kortläsare, HJÄLP!
    Av Kianian i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-02-12, 13:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss