Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Trafik utan avbrott i nätverket!

  1. #1

    Trafik utan avbrott i nätverket!

    WinXPpro sp2: Min dator har ständig trafik igång i vårt kontorsnätverk. De andra datorerna har bara trafik ibland vid behov. Så har min dator varit förut. Jag har kollat alla processer i aktivitetshanteraren, kört register-cleaning, och kört Adaware. Startat om därefter men trafiken är igång utan avbrott! Det känns som om datorn blivit hijackad på något sätt. Någon som har erfarenheter?
    Sedan jag startade om för en timme sedan har jag sänt 8437000 och tagit emot 7700000 byte. Är det mycket?

  2. #2
    Donator trugs avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    173
    Tackad
    6 gånger
    Testa TCPView så kan du se alla processer och vilken ip-adress de pratar med.

    http://www.microsoft.com/technet/sys...g/TcpView.mspx

  3. #3

    Trafik utan avbrott i nätverket!

    Tack trug för tipset. Här bifogar jag två printscreens den ena tagen tidigare (mera rader) och status för min trafik i nätverket. Jag ser inget konstigt utöver trafikmängden. Någon som kan tolka bättre? Trafiken är igång utan avbrott dock.
    Bifogad fil 118
    Bifogad fil 119
    Bifogad fil 120
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  4. #4
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Kan du lista vilka program ni kör och lite enkelt förklara hur ert nätverk ser ut?

    Ett tips (om ni nu har en router/brandvägg på vägen ut till internet) är att avaktivera Windows Firewall... Den ställer till mer problem än den löser...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #5

    Löst: Trafik utan avbrott i nätverket!

    Problemet löst, det var min dator som frågade efter min E-legitimationsfil på servern, där den inte låg.

Liknande ämnen

  1. DM800 skickar Broadcast trafik
    Av Peter_x i forum Dreambox
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2009-02-12, 09:20
  2. Avbrott på PPV film!!
    Av storefille i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-11-02, 14:01
  3. avbrott
    Av Fidde_1 i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-09-23, 17:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss