Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 12 av 12

Ämne: Hur streama stora HD filer till media player

  1. #11
    razorx
    Gäst
    När man kodar film så kör man med VBR Variabel Bit Rate för att stilla scener inte kräver så mycket för att se bra ut. Samma med ljudet. Så givetvis när snabba action scener ska spelas upp krävs det en snabbare stream annars chokas det.

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av razorx Visa inlägg
    När man kodar film så kör man med VBR Variabel Bit Rate för att stilla scener inte kräver så mycket för att se bra ut. Samma med ljudet. Så givetvis när snabba action scener ska spelas upp krävs det en snabbare stream annars chokas det.
    Jo, det var något sådant jag tänkte också.

    Filen jag har är ca 11.400.000 kbytes (störren är 10GBytes) och 2 timmar och 40 minuter. Så när jag räknar hamnar jag på en genomsnittshastighet på ca 9.8Mbit/s. Kollar man sedan i datorns "task manager" så ligger väl genomsnittshastigheten just där, men det fanns en topp på ca 25Mbit/s på ett ställe. Fast eftersom datorn håller på med annat också är det svårt att säga om det är filmen som är orsak. Jag ska köra filmen en gång till och se om jag får samma peak igen.
    Utrustning: Azbox Premium HD
    FW 0.9.4931
    Plug-ins: OpenXCAS, MultiCAS v1.62D-A07 (CS), mgcamd v1.32, SCDXCas v1.00

Liknande ämnen

  1. media player
    Av mathiast71 i forum AzBox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-06-12, 16:45
  2. AzBox Home Media Player
    Av hannhimhe i forum AzBox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-20, 14:04
  3. Media Player 800 Gemini 4.5
    Av kermith i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-29, 11:25
  4. Streama mp3 filer på dreamboxen?
    Av lobasfyran4 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-25, 11:49
  5. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 18:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss