Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Hjälp med installation av Azboxen

  1. #1

    Hjälp med installation av Azboxen

    Har köpt mig en Azbox Me men får inte rätt på parabolinställningarna, ska ha in Thor och Sirius.
    Har satt i första lnb huvudet och försöker ratta in Thor men får absolut ingen signal på SNR men däremot 55 på AGC, vad är det jag gör fel?? Har testat allt känns det som

    Hur ska inställningarna i boxen se ut?
    Finns det nån vänlig själ som skulle vilja hjälpa mig innan jag blir skogstokig?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Har aldrig sett någon som varit skogstokig så jag kanske skall vänta.

    Jag antar att Me påminner om ELITE så jag svarar med hur det ser ut på en ELITE:
    I undermenyn i menypunkten: Tvkanaler Satellit:

    DISEqC: 1.0 - LNB1 (eller , beroende på hur du har kopplat in DISEqC-switchen)

    TP-frekvens: Valfri, men en där det finns någon signal för tillfället


    Signalstyrka säger inte någonting, det är signalkvalitet som är den viktiga, är den 0 är det dags att skruva på parabolen. Innan du gör det, kolla efter att du använder dig av THOR för Ku-bandet och inte för C-bamdet. Börjar de frekvenser du kan söka igenom med 11.... så är det rätt, nörjar de med ... är det troligen fel.

    Lycka till
    Bra köp!!

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Schwede30 Visa inlägg
    Har aldrig sett någon som varit skogstokig så jag kanske skall vänta.

    Jag antar att Me påminner om ELITE så jag svarar med hur det ser ut på en ELITE:
    I undermenyn i menypunkten: Tvkanaler Satellit:

    DISEqC: 1.0 - LNB1 (eller , beroende på hur du har kopplat in DISEqC-switchen)

    TP-frekvens: Valfri, men en där det finns någon signal för tillfället


    Signalstyrka säger inte någonting, det är signalkvalitet som är den viktiga, är den 0 är det dags att skruva på parabolen. Innan du gör det, kolla efter att du använder dig av THOR för Ku-bandet och inte för C-bamdet. Börjar de frekvenser du kan söka igenom med 11.... så är det rätt, nörjar de med ... är det troligen fel.

    Lycka till
    Bra köp!!


    Nu fick jag äntligen igång Thor och laddat ner alla kanaler men när jag ska lägga till Sirius så försvinner Thorkanalerna, hur lägger jag till lnb2?

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Om vi antar att du använder DISEqC 1.0, alltså maximalt 4 satelliter kopplade till en DISEqC-switch så skall du i satellit-menyn ange vilken satellit som finns på plats 1 eller 2 på sweitchen.

    Det är inte så svårt. Du går till menyn där satelliterna ställs in, väljer en transponder ("frekvens") där du vet att det är sändning.
    Du väljer DISEqC-nummer på satelliten du vill ställa in, när det är rätt får du utslag på signalkvaliteten och du kan spara rätt satellit på rätt plats.

    Nu kan du göra satellitsökningar utan att den andra satelliten försvinner.

    Har du fortfarande problem, tag en bild på hur skärmen ser ut på en Me.

  5. #5
    Problemet jag har just nu är att jag inte får in nån signal överhuvudtaget från Sirius det är ju det som är lite skumt.
    Om jag har fått in Thor så bör väl Sirius dyka upp automatiskt väl? Har provat snurra på LNB huvudet utan framgång och det bör inte vara något som är kasst i heller för jag har köpt ett helt nytt paket från Satpro i Malmö.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Kolla att du har kopplat LNBerna rätt. När du har två LNB på samma parabol får du tänka lite bakvänt för att få det rätt. Du kommer inte att kunna få 100% signalkvalitet från bägge LNBerna samtidigt, utan det får bli OK värden på bägge.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    66
    Tackad
    2 gånger
    Testa att dra en kabel direkt från LNB som är till Sirius

  8. #8
    Har fixat det under dagen, började med att dra kabel från boxen direkt till Sirius huvet och fick då signal, sen ändra jag i switchen som du sa Schwede och vips hade man signal på båda huvena, tack ska du ha!!

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2007
    Inlägg
    34
    Tackad
    1 gånger
    nu ska du bara dra in OpenRsi

  10. #10
    Den är redan i!

Liknande ämnen

  1. Enigma 2 på azboxen
    Av squad i forum AzBox
    Svar: 178
    Senaste inlägg: 2012-04-19, 17:42
  2. Hjälp med installation
    Av vhek i forum Dreambox
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2011-04-14, 00:42
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 19:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss