Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: EPG fel språk på vissa kanaler

  1. #1
    Färsking
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    7
    Tackad
    1 gånger

    EPG fel språk på vissa kanaler

    Hej! Har precis skaffat en Vu Solo2 med OpenPLI 4, har ett problem med att vid kanalbyte så är programinfon på danska men när jag kollar i EPG'n så står det på svenska. Detta gäller bara vissa kanaler och jag har testat att avinstallera CrossEPG och installera XMLTVimport istället men det hjälpte inte. Något som vet vad som orsakar detta och hur man får det på svenska?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Papir Visa inlägg
    Hej! Har precis skaffat en Vu Solo2 med OpenPLI 4, har ett problem med att vid kanalbyte så är programinfon på danska men när jag kollar i EPG'n så står det på svenska. Detta gäller bara vissa kanaler och jag har testat att avinstallera CrossEPG och installera XMLTVimport istället men det hjälpte inte. Något som vet vad som orsakar detta och hur man får det på svenska?
    Har satt svenska som epg-språk i inställningarna? Ligger under meny inställningar system språk audioinställning ( tror jag den sista heter)
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  3. #3
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Ta bort CrossEPG & använd OpenPLis egen.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #4
    Färsking
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    7
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Muggesand Visa inlägg
    Har satt svenska som epg-språk i inställningarna? Ligger under meny inställningar system språk audioinställning ( tror jag den sista heter)
    Tack det var nog den inställningen jag missat! Ändrade EPG språkval från Inget till svenska och nu ser det ut som det ska.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Papir Visa inlägg
    Tack det var nog den inställningen jag missat! Ändrade EPG språkval från Inget till svenska och nu ser det ut som det ska.
    Där väljer du även svenska på första audio och första undertext så få du svenska som standardtext på alla kanaler och audiospråk.
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

Liknande ämnen

  1. Problem med vissa kanaler
    Av zyx_11 i forum Com Hem
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-01-15, 23:12
  2. Problem med vissa kanaler!
    Av 85anni i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-27, 09:27
  3. Problem med vissa kanaler
    Av mastrom i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-03, 08:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss