Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Nybörjare som inte får något att fungera!

  1. #11
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Då ska det fungera prova med att starta om CCcam och ändra inte cfg. Dum fråga men sitter kortet rätt?

    Dra ut nätverkskabeln tills bild kommer starta sen om boxen och sätt tillbaks kabeln
    Senast redigerad av nicolito den 2012-04-13 klockan 18:31.
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

  2. #12
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    dum fråga kanske, men har du stoppat in kortet, och i sånt fall sitter det åt rätt håll?

    Har ingen VU+ själv så jag vet inte vad som är rätt dock
    Multitasking means screwing up several things at once.


  3. #13
    kortet är rätt. ska man inte ändra något i configen? störigt att det inte funkar när det funkar direkt för alla andra...

  4. #14
    Tack till nicolito så fungerar det nu, fråga mig inte hur jag har testat och testat och testat men när jag pratade med honom så sa de bara vips och fungerar...

  5. #15
    En snabb fråga bara. När man byter IMG på dreamboxen. Måste man ta bort den gamla först på nått sätt eller är det bara att flasha över?

    Har nämligen open pli 120222 tror jag det är men sen jag flashade den via IP adressen så får jag inte boxen i boot läge igen för att kunna flasha om den till annan IMG via IP adressen som ska komma upp i rutan.

    Skumt!

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    195
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av smartguy156 Visa inlägg
    En snabb fråga bara. När man byter IMG på dreamboxen. Måste man ta bort den gamla först på nått sätt eller är det bara att flasha över?

    Har nämligen open pli 120222 tror jag det är men sen jag flashade den via IP adressen så får jag inte boxen i boot läge igen för att kunna flasha om den till annan IMG via IP adressen som ska komma upp i rutan.

    Skumt!

    På min duo var det bara att flasha över.. viktigt på den var bara att ha en uppdaterad bootloader, men det hade jag gjort redan vid pli installationen...

Liknande ämnen

  1. DM500HD kan inte ändra något
    Av stm110 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-31, 16:41
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 03:33
  3. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-07-14, 09:19
  4. Jag får inte min programmerare att fungera
    Av tony_soprano i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-01-06, 20:16
  5. [LÖST] Hej, har sökt men inte funnit något svar..Kabelvision
    Av Pelle.D i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-08-06, 20:47

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss