Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Vu+, HTPC, Viasat

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    438
    Tackad
    26 gånger
    Den där loopthrough är menat ja till det som nämdes och även till mindre kabel tv nät där signalerna redan finns blandade. Men oavsett så kräver det lnb med flera utgångar! Det enklaste är att dra 2 separata kablar!
    Jag skulle också köpa quattro, kan du ha flera receivers. Om du nåndag beslutar o köpa en till vu+ (eller nån annan sattelitmottagare) tex...

  2. #12
    Färsking
    Reg.datum
    Jun 2012
    Ort
    På landet, bredvid älven och nedanför berget.
    Inlägg
    12
    Blev en tripp till Kjell&Company i förrgår och ett köp av ett quattro-huvud och lite annat lull-lull.
    Monterat och fungerade fint med standardboxen från Viasat.
    Även en Vu+ samt en Openbox är beställd och borde dyka upp lagom till semestern, snart bara en låda pilsner som fattas.

  3. #13
    Färsking
    Reg.datum
    Jun 2012
    Ort
    På landet, bredvid älven och nedanför berget.
    Inlägg
    12
    Liten uppdatering angående "Projekt: Sovrums-TV"
    Kina-prylarna dök upp under veckan och monterades under svår feber och någon typ av influensa. (En riktig karl kan iaf installera diverse elektronik under sjukdom)

    VU+ Duo'n kom förinstallerad med Black Hole 1.7.0, som "test kördes" under några minuter innan steget mot openpli togs.
    Problemet som stöttes på.
    - Endast en build från 2012/07/03 som fungerar, kan inte lägga en nyare version då Duo'n låster sig vid "Starting"

    Även läst på om detta, och gjort de ingrepp som skulle behövas utan framgång. T.ex uppdatering av CFE.
    Inte läst några loggar än så länge, det får bli någon annan natt.

    Med en fungerande openpli och en rätt uppsatt Oscam så lirade till slut kanalera på StorTVń.

    I sovrummet skulle en Openbox S12 igång, och jag måste säga att jag blev lite svettig innan åbäket fungerade som önskat.
    Vilket det helt klart gör nu, bättre än väntat på en Kina kopia.

    Stora problemet var såklart att få igång Newcamd med de rätta inställningarna.

    Överlag så är jag nöjd med systemet och den funktion som eftersöktes.

  4. #14
    razorx
    Gäst
    Kul att det gick så smidigt för dig

  5. #15
    Färsking
    Reg.datum
    Jun 2012
    Ort
    På landet, bredvid älven och nedanför berget.
    Inlägg
    12
    Då var det dags att komma med lite följdfrågor/funderingar.

    Duo'n har problem att den då och då tappar signalen, och jag har försökt göra min hemläxa utan lycka denna gång.
    Testat med olika distar, undersökt kabel då den ordinarie var skarvad, testat med olika ingångar på microhuvudet samt den antennkabel som går till sovrummet.
    Skruvat upp boxen och undersökt så inget sitter löst, blir dock lite fundersam på värmen, kan det vara ett värmerelaterat problem!?

    När problemet med "tune failed" visar sig, så ligger SNR på 0, samt AGC på 99%.
    SNR kan fladdra lite mellan 10-20%, men bara under någon microsekund.

    Någon som skulle kunna tipsa mig om ett nästa steg för felökning.
    Duo'n är som jag skrev tidigare, en kina-box. Så räknar kallt att det är en kopia.
    Ingen HD är installerad i den ännu, då jag vill lösa detta problem först.

    Det roliga i kråksången är dock att "budget-boxen" i sovrummet levererar i ur och skur.

  6. #16
    Färsking
    Reg.datum
    Jun 2012
    Ort
    På landet, bredvid älven och nedanför berget.
    Inlägg
    12
    Ingen som kan kasta in en "gissning"!?

Liknande ämnen

  1. Bygga HTPC för viasat-parabol?
    Av Lillryss i forum HTPC
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-08, 19:39
  2. Viasat och DVB-s kort i HTPC eller dylikt!
    Av Kalledoo i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-09, 15:17
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-11, 14:55

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss