Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 26

Ämne: Köpa Vu+ Solo 2 HD PVR

  1. #11
    Färsking
    Reg.datum
    Mar 2010
    Inlägg
    19
    Tackad
    2 gånger
    Köp denna istället, billigare. Det är den mina kompisar kör. http://www.satshop.tv/MAXIMUM-XO-64-...ock-Quad-6-LNB
    ____________________________________
    2x Vu+Solo2, BlackHole 3.0.6, nfs mount
    2x Canal Digital NS1130
    QNAP TS-673, 12TB Ext4, Raid5

  2. #12
    Har nu fått hem min vu+ box och tänkte koppla lite ikväll Pratade med en "kabelkille" som säger att monoblock inte funkar på linuxboxar? Jag som precis beställt ett monoblock quad :/ Enligt honom måste man ha 2 separata lnb och switch. Någon som kan bekräfta eller dementera?

  3. #13
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Dementerar, monoblock fungerar utmärkt, det har en inbyggd switch, så din "kabelkille" har rätt dålig koll.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  4. #14
    Tackar wildone Tur att det inte var min kabelkille utan en random firma jag hittade på nätet�� Tur att detta eminenta forum finns, tack för hjälpen

  5. #15
    Färsking
    Reg.datum
    Mar 2010
    Inlägg
    19
    Tackad
    2 gånger
    Som sagt, bullshit. Funkar utmärkt.
    ____________________________________
    2x Vu+Solo2, BlackHole 3.0.6, nfs mount
    2x Canal Digital NS1130
    QNAP TS-673, 12TB Ext4, Raid5

  6. #16
    Jag har inte fått mitt monoblock quad ännu utan har en singel lnb quad och jag trodde det skulle gå att dra 2 kablar från lnb till min vu+, en till varje tuner fast det verkar inte gå. Får ju igång tvn , men när jag använder blackbox på iphonen så blir jag utkastad på tv men appen funkar fortfarande inte. Vet iofs inte om jag fått igång båda tunerna rätt

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2012
    Inlägg
    317
    Tackad
    4 gånger
    bullshit kör dm800hdse med monoblock funkar klockrent, lätt att vrida och pilla med också. så säg åt han o slänga sig i väggen

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2012
    Inlägg
    317
    Tackad
    4 gånger
    du måste köra switch om du bara har ett uttag på lnb,t sen måste du gå in på tuner konfiguration och ställa in tuner 1 (Astra 4.8) och THOR 0.8 sen ska du få upp bild

  9. #19
    Jag har både tuner A och B på Konfigurationsläge enkel och port A Thor 0,8 och port B Astra 4,9E och när jag går in på blackbox appen så blir det connection failed, connection to transcoder failed or transcoder invalid kommer upp, men canalen på vu+ byts och ställs på någon DVB, så något verkar ju ändå connecta när jag använder appen

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    181
    Tackad
    4 gånger
    Du skrev att du körde med ett singel quad lnb nu. Det går inte att ta in både Thor och astra på det så du får nog ändra i dina tuner instälningar.

Liknande ämnen

  1. Finns Vu+ Solo med DVB-C?
    Av anders_76 i forum Vu+
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-09-02, 23:20
  2. Vu+ solo
    Av ozzmosis i forum Vu+
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-07-10, 17:09
  3. Vu+Solo och hdd i Vu+Duo
    Av juggeswe i forum Vu+
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-19, 12:44
  4. VU+ Solo Image
    Av MrStek i forum Vu+
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-10, 21:13

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss