Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Streaming Vu+ solo2 vs Dreambox 800Hd

  1. #1

    Streaming Vu+ solo2 vs Dreambox 800Hd

    Jag har en Vu+ solo2 box och polarn har en Dreambox 800hd, vi har liknade uppsättning med allt förutom boxarna. Jag har hur bra bild som helst på tvn men när jag ska streama till min iPhone/iPad så blir det väldigt dålig bild, även på mitt hemnätverk medans min polare har ju med kalas bild på tvn men även på hans iPhone/iPad.
    Jag har testad typ alla appar och alla är lika dålig kvalité på bilden även fast inställningen är för bästa kvalité , känns som om det är någon inställning i min box som gör detta. Tips motages tacksamt😃

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    337
    Tackad
    35 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Glidarn39 Visa inlägg
    Jag har en Vu+ solo2 box och polarn har en Dreambox 800hd, vi har liknade uppsättning med allt förutom boxarna. Jag har hur bra bild som helst på tvn men när jag ska streama till min iPhone/iPad så blir det väldigt dålig bild, även på mitt hemnätverk medans min polare har ju med kalas bild på tvn men även på hans iPhone/iPad.
    Jag har testad typ alla appar och alla är lika dålig kvalité på bilden även fast inställningen är för bästa kvalité , känns som om det är någon inställning i min box som gör detta. Tips motages tacksamt😃
    Du har nog transcoding igång, kolla under plugins.

    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4

  3. #3
    Stort tack för hjälpen rodak, det var det du skrev

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    337
    Tackad
    35 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Glidarn39 Visa inlägg
    Stort tack för hjälpen rodak, det var det du skrev
    Vad bra att det löste sig.

    Fördelen med transcoding är att du även kan streama HD kanaler som då "bantas" ner. Du kan till och med titta över mobil data utanför hushållet om du har någorlunda bra uppkoppling. Du ska kunna köra transcoding på en port och utan transcoding på en annan port. Då kan du välja om du vill titta vanligt eller transcodat. Du hittar inställningar under Openwebif i plugin menyn, samt transcoding pluginet. Lycka till :-)

    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4

  5. #5
    Hmm..Har lite samma problem.

    Kanalerna funkar ok, men ladda listan eller byta kanal tar hundra år. Vart under plugins ligger "transkodningen"
    Har en Ultimo

Liknande ämnen

  1. VU+ Solo2 VS Dreambox ?
    Av satwizz i forum Vu+
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-03-03, 15:06
  2. streaming från dreambox
    Av swedane i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-22, 10:08
  3. Zappa Dreambox med m3u streaming
    Av CbA i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-30, 16:28
  4. Problem vid Streaming av Dreambox!
    Av Samieboy i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-13, 20:36
  5. dreambox 500s streaming
    Av sunrise13 i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 12:36

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss