Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Starta utan att behöva lägga in CAM?

  1. #1
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger

    Starta utan att behöva lägga in CAM?

    Skulle vilja ha en box som funkar direkt utan att man behöver lägga in en cardreader eller något annat när jag ska börja använda boxen. Har testat med Miraclebox bland annat och med den så måste man ju lägga in någon typ av cardreader för att få det att funka med kodade kanaler, vilket jag inte fick att funka. Så tänkte höra om VU+ Duo funkar direkt ur kartong utan en massa pillande med cardreader och sånt.
    Fick iofs miracleboxen att funka direkt om jag använde en CAM, men då kunda jag bara koda av en kanal i taget och vill ju kunna spela in och kolla samtidigt på olika kanaler.
    Kanske ska tillägga att jag har CD från satellit.

    Hoppas ni förstår vad jag menar.

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det finns nog ingen av de boxar som diskuteras på detta forum som du bara kan ta upp ur kartongen och börja använda direkt.
    Utan de flesta kräver att man laddar dem med ny firmware/image och sedan installerar softcam m.m.

    Det finns en anledning till detta och det är att fabrikanterna av boxarna inte vill stöta sig med programleverantörerna. Därför levereras inte boxarna som standard med programvara som skulle kunna användas för cardsharing ändamål.

    Undantaget är kineserna som inte har några sådana hämningar utan gladeligen kan leverera boxar med t.ex. Gemini och softcams inlagd. Men då är det kanske andra problem t.ex. att de har kinesiska inställt som språk och det kan vara svårt att förstå var man ändrar det.

    Vad gäller Vu+ så är det samma sak. Att ska du få en bra box måste du lägga in t.ex. OpenPLi och sedan installera en softcam.

    Så om problemet är att du tycker detta verkar krångligt eller svårt så finns det nog tyvärr ingen bättre lösning än att trots allt försöka lära sig hur man gör.

    Att installera OpenPLi på en Vu+ Duo och sedan sätta upp t.ex. CCcam för att läsa ett programkort är inte jättekomplicerat. Om du vill ge dig in på något sådant föreslår jag att du skapar en egen tråd i forumet och ber om hjälp så kommer du nog att få den hjälp du behöver.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    Tackar för snabbt svar, då vet jag vad som gäller, så då kanske jag kommer igen med ny tråd, när och om jag kör fast.

  4. #4
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    En liten följdfråga.
    Om man använder den interna kortläsaren, kan man då se på flera kanaler samtidigt?
    Anledningen till att jag frågar är att en hel del av CA-modulerna endast klarar att koda av en kanal i taget.

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av juppe Visa inlägg
    En liten följdfråga.
    Om man använder den interna kortläsaren, kan man då se på flera kanaler samtidigt?
    Anledningen till att jag frågar är att en hel del av CA-modulerna endast klarar att koda av en kanal i taget.
    Ja, det ska funka att se på flera kanaler samtidigt.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    men ska det inte vara dubbla ingångar på tuner då eller atomized hur menar du

  7. #7
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jo1 Visa inlägg
    men ska det inte vara dubbla ingångar på tuner då eller atomized hur menar du
    Jo, det är klart att man behöver dubbla tuners då. Men eftersom diskussionen gällde en Vu+ Duo så var det underförstått.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #8
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    Borde väl iofs då också funka att se på två kanaler från samma transponder utan att behöva ha dubbla tuners, men som sagt detta gällde ju en Vu+ Duo som har dubbla tuners.

  9. #9
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av juppe Visa inlägg
    Borde väl iofs då också funka att se på två kanaler från samma transponder utan att behöva ha dubbla tuners, men som sagt detta gällde ju en Vu+ Duo som har dubbla tuners.
    Helt korrekt! Jag orkade bara inte gå in på alla detaljer.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Starta NewCS utan att logga in?
    Av jaka i forum Mjukvara
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-02-09, 20:47
  2. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-11-28, 11:30
  3. Starta utan skärm ubuntu server.
    Av Vistasol i forum Linux
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-10-24, 15:00
  4. starta om camen utan att starta om mottagaren.
    Av 1000foting i forum DGStation
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 23:07
  5. Starta utan originalkort?
    Av Magne i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-05-04, 18:17

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss