Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: En jämförelse mellan boxarna.

  1. #1
    Donator Vistasols avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    163
    Tackad
    3 gånger

    En jämförelse mellan boxarna.

    Hej Alla!

    Jag har börjat snegla åt VU+ boxarna.
    Särskilt nu sedan openpli slutar stödja dreammultimedias programvara.

    Så vilka boxar kan i dag jämnföras/ersätta dreammultimedias boxar?
    Då menar jag boxar som dm500, dm800se och dm8000Hd ....

    Tacksam för alla former av svar.

    Vistasol

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det finns egentligen bara två Vu+ boxar att välja på om du ska ha de som är moderna och prisvärda.

    Mest prisvärd är Solo2 med dubbla tuners och tillräckligt kraftig CPU för att transcoda "on the fly", kostar c:a 2500. Absolut den mest köpvärda boxen!

    Har du mer pengar att lägga så finns Duo2 som kan ha upp till fyra tuners och har samma kraftiga CPU samt lite mer minne, kostar c:a 4500.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Då det är Enigma i en Dreambox och en Vu+ och det är dream multimedia som ligger bakom Enigma så blir inte jag förvånad om det blir samma sak där på Vu+ sidan. Fast det gissar jag bara och har inga hard fakta på.
    Dock så ser jag en nu uppstickare som ännu är lite för nytt och det är Prismcube som bygger på Xbmc men tyvärr kan inte vu+ eller dreambox köra det pga att det är en annan arkitektur. Det är Vu+ som ligger bakom boxen men under namnet Prismcube Ruby. Hittar inte mycket info om den än förutom att det skall gå och köra Oscam på den. I framtiden så kommer jag antagligen att skaffa en sån fast än den är otroligt ful.

    Men vem kan tacka nej till en kombo mellan Vu+ och Xbmc.
    Att kunna använda en och samma maskin som digitalbox och ett bra mediacenter är guld värt.

    Men som jag sa ovan så är Prismcube relativt nytt tyvärr så än så länge avvaktar jag tills jag kan se en stadig marknad ang denna.

    Edit: att det kunde smyga om så mycket stavfel :P skäms ju nästan.

    Edit2: kanske skulle besvara din fråga mer bestämt också mellan Enigma baserade boxar och där håller jag med atomized till 100% han hann före att svara. Grrr :P
    Senast redigerad av Kammaflaje den 2013-11-09 klockan 12:28.

  4. #4
    Donator Vistasols avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    163
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Det finns egentligen bara två Vu+ boxar att välja på om du ska ha de som är moderna och prisvärda.

    Mest prisvärd är Solo2 med dubbla tuners och tillräckligt kraftig CPU för att transcoda "on the fly", kostar c:a 2500. Absolut den mest köpvärda boxen!

    Har du mer pengar att lägga så finns Duo2 som kan ha upp till fyra tuners och har samma kraftiga CPU samt lite mer minne, kostar c:a 4500.
    Okey, tackar atomized.
    Men det finns en VU+ solo också .... då har den en tuner.
    VU+ solo2 är det en 'storebror med dubbla tuners.

    Jag är ju egentligen ute efter en bra hd-box med single tuner och en bra media box med dubbla tuners.
    Om jag fattar det hela någorlunda rätt så skulle detta innebära en VU+Solo2 och en VU+ solo?
    Och alternativt , vid stor plånbok, en VU+ Solo och en VU+ Duo2?

    /Vistasol

    Angående xbmc så väntar jag otåligt på att appletv3 skall jailbreak'as så jag kan lägga in xbmc i den och där igenom streama en enimga2-box live-tv ....

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Vistasol Visa inlägg
    Okey, tackar atomized.
    Men det finns en VU+ solo också .... då har den en tuner.
    VU+ solo2 är det en 'storebror med dubbla tuners.

    Jag är ju egentligen ute efter en bra hd-box med single tuner och en bra media box med dubbla tuners.
    Om jag fattar det hela någorlunda rätt så skulle detta innebära en VU+Solo2 och en VU+ solo?
    Och alternativt , vid stor plånbok, en VU+ Solo och en VU+ Duo2?

    /Vistasol

    Angående xbmc så väntar jag otåligt på att appletv3 skall jailbreak'as så jag kan lägga in xbmc i den och där igenom streama en enimga2-box live-tv ....
    Sist jag lästa något om apple tv 3 så är jailbreaken nerlaggd så tyvärr. Kommer nog inte att komma xbmc till den maskinen.

    Sen ang vu+ solo/solo2 så är solo2 efterföljaren med bättre prestanda bättre cpu bättre minne mm. Sen vilken som passar dej bäst kan du ju bara själv avgöra. jag och atomized säger solo2 fast den har 2 turners :P

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Vistasol Visa inlägg
    Okey, tackar atomized.
    Men det finns en VU+ solo också .... då har den en tuner.
    VU+ solo2 är det en 'storebror med dubbla tuners.

    Jag är ju egentligen ute efter en bra hd-box med single tuner och en bra media box med dubbla tuners.
    Om jag fattar det hela någorlunda rätt så skulle detta innebära en VU+Solo2 och en VU+ solo?
    Och alternativt , vid stor plånbok, en VU+ Solo och en VU+ Duo2?

    /Vistasol

    Angående xbmc så väntar jag otåligt på att appletv3 skall jailbreak'as så jag kan lägga in xbmc i den och där igenom streama en enimga2-box live-tv ....
    Det finns Vu+ Solo men den tillhör den äldre generationen och även om den inte är direkt dålig så känns den omodern idag tycker jag. Speciellt som priserna ser ut. Solo kostar väl runt 1500 och Solo2 runt 2500. För den extra tusenlappen får du så oerhört mycket bättre maskin att jag skulle valt Solo2 alla gånger.

    Så observera att en Solo inte är det samma som en Solo2 fast med en tuner mindre. Utan Solo är en äldre maskin med mycket klenare CPU och inte alls samma prestanda. Den funkar väl hyfsat men i dagens läge hade jag absolut valt en Solo2 istället.

    Edit:
    Kolla i tabellen längst ner på denna sida så ser du skillnaden i hårdvara mellan de olika boxarna. Som du ser ligger Solo2 och Duo2 hästlängder före de gamla boxarna:
    http://vuplus.com/productSolo2.html
    Senast redigerad av atomized den 2013-11-09 klockan 13:48.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #7
    Donator Vistasols avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    163
    Tackad
    3 gånger
    Jag tackar de inblandade för svaren.
    Blir till att fundera mera.
    Vu+ solo2 och VU+ duo2 låter det som ...


    /Vistasol

Liknande ämnen

  1. Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-04-05, 13:55
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-03-01, 11:07
  3. Jämförelse Digital-TV abb.
    Av TouchMan65 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-12, 20:17
  4. Hur står sig Sagem 600 i jämförelse?
    Av dravalanche i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-06-13, 11:38
  5. Kommer boxarna att spärras??
    Av profilen i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2002-12-19, 00:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss