Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Problem med tuners

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2013
    Inlägg
    78
    Tackad
    2 gånger

    Problem med tuners

    Sitter på en Vu+ Duo box som rullat klockrent i 1 1/2 år. Nu har då hyresgästföreningen kommit på att man vill renovera balkongerna, vilket resulterat i att vi har en byggnadsställning bakom hela huset. Jag var dessutom tvungen att ta ner min parabol.

    Som tur är så är killarna som skall utföra arbetet riktigt hyggliga, så de har låtit mig flytta ut parabolen på ställningen! Men...

    Efter att ha flyttat runt parabolen på olika positioner på ställningen fick jag in bra mottagning. Dessvärre visade det sig vara fel satellit, då jag nästan enbart fick in tyska kanaler. Nåväl, jag kom fram till att ett annat av husen i föreningen förmodligen blockerade "rätt" satellit i denna position, så jag flyttade parabolen ytterligare en gång. Framgång!

    Nu sitter jag alltså på bra mottagning igen, men någonstans på vägen har jag förmodligen lyckats ställa till det igen! Om jag sätter boxen på inspelning nu, för att sedan vilja se på en helt annan kanal uppkommer det ett nytt dilemma. Jag får 0% mottagning på alla kanaler utom den jag satt på inspelning. Således har jag antagligen ändrat på någon inställning i boxen, men jag vet inte riktigt vad det kan vara...

    Image är Black Hole 2.0.5, softcam är CCcam 2.2.1. Båda antennkablarna fungerar.

    Någon som har förslag på vad jag kan ha ställt till med?

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2013
    Inlägg
    78
    Tackad
    2 gånger
    Nu kan jag själv svara på vad det var jag ställt till med.

    Egentligen var det ingenting. Efter mycket knåpande har jag kunnat konstatera att det var en av kablarna mellan ett av huvudena och en av switcharna som falerat. Nåja, nu har jag i alla fall en nyare image i låddan...

Liknande ämnen

  1. Maybe all Tuners are occupied?
    Av Galloway82 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-02-17, 14:50
  2. 2 sat tuners
    Av SnaBel@ i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-08-26, 19:14
  3. 2 tuners
    Av sigge84 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-08-22, 17:59
  4. Problem med L3 tuners?
    Av sleddog i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-11-23, 18:48
  5. dubbla tuners?
    Av reecord i forum Övriga mottagare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-09, 13:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss