Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 40 av 40

Ämne: Startscript: Köra flera Softcams samtidigt

  1. #31
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Intressant!

    Jag kan tyvärr inte säga varför du får fel när du kör den i din Vu+.
    Men jag provade för skojs skull att kompilera upp den och köra på en liten Linux-maskin (Dockstar). Det var inga som helst problem och det funkade rätt av. Jag styrde om min CCcam klient med en L: line mot den nya servern och fick bild på DR och NRK. Tyckte att den avkodade lite snabbare än CSP som jag kört med hittills.

    Undrar om den öppnar några andra skojiga kanaler förutom Viasat-kanalerna...?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #32
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Intressant!

    Jag kan tyvärr inte säga varför du får fel när du kör den i din Vu+.
    Men jag provade för skojs skull att kompilera upp den och köra på en liten Linux-maskin (Dockstar). Det var inga som helst problem och det funkade rätt av. Jag styrde om min CCcam klient med en L: line mot den nya servern och fick bild på DR och NRK. Tyckte att den avkodade lite snabbare än CSP som jag kört med hittills.

    Undrar om den öppnar några andra skojiga kanaler förutom Viasat-kanalerna...?
    Den stödjer SoftCam.key i mappen /usr/keys (kan vara så att du behöver kasta in den filen). Så du kan lägga in en massa skojiga kanaler från flera satelliter om du lägger in rätt kod.

  3. #33
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rags32 Visa inlägg
    Den stödjer SoftCam.key i mappen /usr/keys (kan vara så att du behöver kasta in den filen). Så du kan lägga in en massa skojiga kanaler från flera satelliter om du lägger in rätt kod.
    OK, men Viasat-nycklarna verkar den ha i koden för jag har ingen SoftCam.key på denna maskinen. Så jag lurade på om den hade några andra nycklar i koden också. I README:n nämner de följande caid: 0D00,0D02,0D03,0D05,090F. 090F är ju Viasat, men vad de andra är har jag inte kollat upp ännu.

    Undrar om inte du Rags32 skulle skaffa dig en liten Linux-maskin att labba med, t.ex. en Raspberry Pi.
    Det skulle bli så mycket enklare för dig än att korskompilera för Vu+. Vad kompilerar du på för maskin förresten? Du kanske redan har en Linux-burk?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #34
    Rags32
    Gäst
    Jo, allt skulle bli enklare ser jag, men jag gillar utmaningar! Jag emulerar Linux m.h.a. VMware på min Windows 7-dator. Korskompilering är ganska frustrerande, det må jag säga. :P

  5. #35
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jo, utmaningar kan väl vara kul i sig.

    Själv har jag blivit mer och mer förtjust i små Linux-maskiner med ARM-processor. De tar nästan ingen plats, är helt ljudlösa och drar inte mycket ström (c:a 5W). Jag har två Dockstar och två Raspberry Pi som jag har som "labbservrar". Vill jag testa något kan jag enkelt kasta in det på någon av de maskinerna.

    Sedan har jag ytterligare några fler maskiner av samma och liknande typer som tjänstgör som div. servrar runt om i huset. För CS, VoIP-växel, IPv6 gw, filserver m.m. Även om det kan synas onödigt att ha typ en maskin för varje tjänst så är det väldigt smidigt när man labbar och kanske vill starta om eller flytta kablar utan att störa några andra tjänster. Och 5-6 av de här maskinerna drar inte mer ström än en 30W glödlampa. Och allihop ryms på ett hyllplan i min bokhylla om det skulle vara så.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #36
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rags32 Visa inlägg
    Men den vägrar starta och fönstret i Telnet säger detta: /usr/bin/OSEmu: line 1: syntax error: unexpected word (expecting ")")
    Kom att tänka på en sak...
    Det var inte så att du glömde att sätta filöverföringsprogrammet i binärt läge när du skickade över filen till Vu+? Då kan man få liknande fel p.g.a. att filen blir förvanskad. Kolla att byte-storleken är exakt densamma på filen efter överföringen.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #37
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Kom att tänka på en sak...
    Det var inte så att du glömde att sätta filöverföringsprogrammet i binärt läge när du skickade över filen till Vu+? Då kan man få liknande fel p.g.a. att filen blir förvanskad. Kolla att byte-storleken är exakt densamma på filen efter överföringen.
    Hmm, ska checkas.

    Angående andra burkar så är det väl något jag kanske kommer kika på i framtiden. Prio 1 för mig är att ordentligt bemästra min Solo2 inkluderat att kompilera OScam åt den. Underlättar då jag vill pyssla på källkoden för OScam så att den fungerar efter mina önskemål.

  8. #38
    Rags32
    Gäst
    Nu är det checkat. Funkar fortfarande inte... Enda jag kan tänka mig är att kompileringen är fel. Jag kör med samma toolchain som jag använder för att kompilera OScam för min Solo2.

    Kod:
    svn checkout https://github.com/oscam-emu/OSEmu/trunk OSEmu
    cd OSEmu
    make CROSS=$TOOLCHAIN/bin/mipsel-tuxbox-linux-gnu-

  9. #39
    Rags32
    Gäst
    Äntligen lyckat! Kompilering av OSEmu för Enigma2 complete tack vare legenden Gorgone igen... Jag får lära mig hur man kompilerar dessa program för olika system ordentligt i framtiden.

    Funkar galant och går jävligt bra att dela vidare i en server.

  10. #40
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Kul att du lyckades till slut!
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Flera master samtidigt är det möjligt ??
    Av nyburgare i forum Boxer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-09-25, 08:10
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-07, 20:02
  3. 500hd c/t köra marksänt samtidigt som kabel
    Av LCarlsson i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-08-20, 22:20
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-05, 09:57

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss