Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Kan ej längre uppgradera MB Twin HD C/T

  1. #1

    Kan ej längre uppgradera MB Twin HD C/T

    Min box låser sig vid uppstart efter att jag skulle uppgradera mjukvaran. Tyvärr verkar booloadern verkar inte fungera längre. Använder samma USB-minne som jag använt åtskilliga gånger till att uppgradera boxen utan problem. Har även provat andra minnen+ omformatering med "HP-tools" utan lycka. Den imagen som inte startar är Miraculous, men det går att få kontakt med boxen via telnet eller ftp. Hur kan jag göra för att få igång boxen igen?

  2. #2
    Det löste sig! Det gamla USB-minnet måste ha skadats men inte kunnat reparerats vid omformatering trots att det fungerar bra för datorn! Jag lyckades i en affär hitta ett 2GB minne som var förformaterat med FAT16 och då gick det att uppgradera till originalmjukvaran igen! Dock verkar den senaste versionen av Miraculous 20160508 inte fungera - uppgraderingen vart aldrig klar (väntade ca 15min). Laddade sedan ned senaste versionen av OpenVix och det verkar lira - "streamsen" och Rytech EPG fungerar här till skillnad från originalmjukvaran.

Liknande ämnen

  1. Miraclebox twin og twin+
    Av mika08 i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-01-10, 14:36
  2. Uppgradera min box?
    Av taido i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-12-22, 13:06
  3. twin tuners twin decoders
    Av culo i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-07-14, 07:41
  4. uppgradera MP3.5 ?
    Av P-son i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-22, 14:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss