Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Slipstream/Funcard

  1. #1

    Slipstream/Funcard

    Kan jag använda MorpHex 3.7 istället för Slipstream för att göra ett Funcard med "Slipstream" ?

    Vilka filer ska brännas sedan samt vilka brännarprogram och brännare går att använda?
    UPA

  2. #2
    Japp. Droppa en provider på morphex och skapa slipstream för comhem. De filer som skapas är flash, internt ee och extern ee. Alla ska brännas på funcardet och det gör du med en mp3.5 och programmet multiprog 090 eller någon annan version.

  3. #3
    Iwin
    Gäst
    jeh då ska jag fet bränna pis

  4. #4
    Iwin
    Gäst
    ska jag välja sa +00 elelr ppua?
    ska jag ta insert ua/serial?

  5. #5
    Får ni det att fungera då? Jag har försökt men det står kortfel när jag stoppar in kortet i boxen. Har en X-sat, kan det vara den som inte klarar att läsa funcard? Har två typer av funcard, funcard 4 och funcard 1 (? är inte säker, det är en röd prick i ena hörnet på kortet, 64k minne), spelar det nån roll vilket man har? Använder morphex 3.7 och multiprog 1.1. Att bränna GK funkar men alltså inte funcard med slipstream. Någon som har tips, idéer?

  6. #6
    man måste va speciella funcard filer till den boxen. funviashark eller vad dom nu heter.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  7. #7
    TheOne
    Gäst
    varifrån får man dom filerna? Funviashark asså!?

  8. #8
    Finns att ladda hem på tex www.freetv.host.sk, heter funviashark.zip.
    Jag har dock en fråga om detta, man editerar ju dessa hex filer i funprom (jag använde 2.49.12 Beta) och bränner sen, funkar bra för mig men blir då kortet ett AU med slipstream eller hur gör man för att få till det?

  9. #9
    En annan fråga om Funcard/slipstream som jag tänkte kunde vara lämplig att haka på i den här tråden: Jag har skapat filer i Morphex 3.7 och det funkar kanon i min Sagem-box men en liten men viktig detalj får jag ingen ordning på , nämligen att det ska gå att läsa av aktuell kod för en kanal med "OSD-menyn" (lite överdrivet att kalla det OSD man är ju i boxens meny och läser av). Loggfunktionen (vilken nyckel som används och när den omkodades) funkar men det är ju aktuell kod som är intressant så om någon har kunskaper om var jag får fram detta kan man ju rentav hjälpa till att lägga ut koder.

  10. #10
    Gäst
    Informationen presenteras på TV skärmen, därav namnet On Screen Display. Lägg till en godtycklig dummy provider efter 00 88 00, tex 00 11 00.

    /Spock

Liknande ämnen

  1. Slipstream Funcard
    Av bursu i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-10-21, 19:08
  2. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2003-09-22, 18:41
  3. [LÖST] Comhem - Slipstream - Funcard
    Av blom78 i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-05-17, 00:09
  4. Funcard Slipstream
    Av tuggz i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-15, 07:59
  5. [LÖST] Fråga om slipstream och Funcard?
    Av Lexx i forum Com Hem
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2003-04-29, 11:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss