Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: TV4 Digitalt hos com hem

  1. #11

    Programkort utan, paket 8 favoriter minst.

    Oj, så ledsen mannen i kundtjänsten blev.

    Men lagen måste man följa... så nu skickade de ett kort till mig utan någon månadskostnad alls.

    Och om jag vill så kan jag ta bara Canal+ utbudet för 219 kr/mån. Utan en massa "8 favoritkanaler"-trams.

    Sweet.

  2. #12
    told you so :P
    kreditupplysning gör dom alltid med nya kunder, men vet inte hur dom gör när man har ett kort sedan tidigare och vill ha ett till

  3. #13

    Re: Programkort utan, paket 8 favoriter minst.

    Citat Ursprungligen postat av nuken
    Oj, så ledsen mannen i kundtjänsten blev.

    Men lagen måste man följa... så nu skickade de ett kort till mig utan någon månadskostnad alls.

    Och om jag vill så kan jag ta bara Canal+ utbudet för 219 kr/mån. Utan en massa "8 favoritkanaler"-trams.

    Sweet.

    Vad menar du?

    Får du hemskickat ett kort helt utan kostnad? Har du ett abb sen tidigare?

  4. #14
    Hmmmmmm låter ju skumt, men ändå inte. Kul att man enligt lagen kan få ett nytt kort, men varför skulle t.ex jag betala kortårsavgiften på vår bostadsrättsförening för med C*mfem i sitt nät när alla kanaler finns där? Iofs OM jag nu vill ha andra kanaler än 8 favoriter och gå direkt på C+ osv....?
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  5. #15
    TouchMan65, fattar inte riktigt vad du menar. Du betalar väll ingen kortavg. till din BRF? Om du gör det så lurar dom dig :P Du betalar troligen för vanliga analoga grundutbudet (1-5,Z-,MTV osv) men det brukar oftast ingå i hyran. Vad du kommer betala om du skaffar ett tomt kort från com hem är; Startavg (495:-) och sedan en årsavg för kortet (198:-/år) men dom två betalar du direkt till com hem, inte till din BRF. Sedan om du vill ha kanaler läggs ju dom på också;
    8fav: 129/mån
    C+: 219/mån (kommer höjas med en tjuga tror jag)
    TV1k: 199/mån
    8fav & C+ el. TV1k: 320:-/mån

  6. #16
    guffe: Jag hade inget abb sedan tidigare så jag fick betala startavgift + 200 kr per år för kortet.

    Men det viktiga var att jag inte behöver betala någon månadskostnad (vilket är den stora utgiften).

    Så nu kan man skaffa t ex Canal+ utan att behöva betala 130 kr extra i månaden för 8 favoriter som man inte vill ha.

    Blev det tydligare nu?

  7. #17
    stevengerrard
    Gäst
    Har funderat ett tag på att köpa canal+ nu eftersom premier league fotbollen drar igång och det ser mörkt ut på piratkorts fronten...

    Eftersom jag bara är intresserad av fotbollen vill jag bara ha canal+ egentligen. vad är det billigaste alternativet? Eftersom jag inte har någon box måste jag väl hyra en? kan man inte bara abbonera på canal+ för 219 kr /månaden? vill helst inte lägga ut mer pengar...

    tack på förhand

  8. #18
    Citat Ursprungligen postat av stevengerrard
    Har funderat ett tag på att köpa canal+ nu eftersom premier league fotbollen drar igång och det ser mörkt ut på piratkorts fronten...

    Eftersom jag bara är intresserad av fotbollen vill jag bara ha canal+ egentligen. vad är det billigaste alternativet? Eftersom jag inte har någon box måste jag väl hyra en? kan man inte bara abbonera på canal+ för 219 kr /månaden? vill helst inte lägga ut mer pengar...

    tack på förhand
    För 219 kr får du alla canal+ kanaler. Du kan hyra en box för 70kr i månaden eller köpa en för 995 spänn.

  9. #19
    Nej det gör jag inte, men alla kostnader för kabel-TV ligger ju i månadsavgiften. Därför behövs ju inget kort här inte, för att se standardkanalerna. Ska INTE ha sådant kort, men kul och intressant att veta att man har laglig rätt att beställa originalkort utan att beställa deras andra utbud.
    Visst tillkommer startavgift osv osv per år. Så vill man slösa detta är det ju fritt val.
    Jag har ju box oxo och då finns väl kanalerna digitalt där eftersom de uppgraderat. Så har jag tolkat och uppfattat det iaf.
    Tycker inte 8 favoriter verkar intressanta ur min sätt att se de på iaf.
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  10. #20
    Tidigare inlägg tyder på att några personer tror att man måste beställa 8 favoriter för att kunna beställa Canal+. Det finns inga sådana krav, om man läser på ComHems hemsida.

    Det var t o m så att man i det erbjudande som fanns i början av året kunde köpa sig en box för SEK 495 när man beställde Canal+. Min granne var inne på Power och kom ut med köpbox, samt 1 års Canal+ abbonemang utan att behöva beställa 8 favoriter.

    Jag gissar att man blandar ihop ComHem med Boxer ... där man måste hosta upp pengar för grundutbudet för att komma åt Canal+ (3 kanaler).

Liknande ämnen

  1. digitalt ljud ac3
    Av cortex74 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-18, 20:33
  2. Digitalt skräp.
    Av virvelvinden i forum Boxer
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2005-07-15, 18:20
  3. SVT-kanaler digitalt
    Av Bruce1 i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-01-17, 17:40
  4. Digitalt kabelnätet ?
    Av Klemman i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-18, 18:59
  5. Digitalt grundutbud?
    Av Johan i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2002-12-14, 14:05

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss