Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: comboerbjudandet...

  1. #1
    towei
    Gäst

    comboerbjudandet...

    Comhem har ju börjat köra ett comboerbbjudande där man får ett väldigt bra pris om man väljer både internet cable och 8 favoriter. Man får då en köpbox! Det roliga var att jag har IC, och tjejen 8 fav + canal+, och vi bor ihop. Så jag ringde för att höra om man kunde lösa det på ngt vis genom en sammanslagning. Visst, det skulle inte vara några som helst problem - det kunde vi göra, och jag skulle spara HELA 67:-/mån mot att jag band upp mig på ett år. Sa att jag skulle fundera på det. Sedan kom ett mail som informerade mig om att visst - du sparar 67 :-/mån men de äts upp av startavgiften på 978:-. Efter att ha blivit mäkta förbannad författade jag ett mail där jag ifrågasatte hela Comhems struktur och marknadsföringsmetoder. Bland annat undrade jag hur många av deras erbjudanden var riktade mot befintliga kunder, och hur många var riktade mot att ragga nya kunder. fick svar från en gruppchef som återigen beklagade sig över att han inte kunde fixa combo-erbjudandet så att det blev förmånligt för mig. Återigen ställde jag samma frågor som innan, och ngn dag senare kom frågan "om jag kan fixa comboerbjudandet till dig utan startavgift - är du då intresserad?". Funderade på frågan och undrade lite över hur han hade tänkt lösa det när han i tidigare mail vidhållit att deras faktureringssystem inte klarade av att låta bli att fakturera för startavgiften. Fick till svar att de kunde göra en "specialare" genom att antingen dra av 804:- på ngt av våra abg och låta de löpa vidare, eller att helt enkelt slå ihop dem och starta ett nytt - men då tillkom helt plötsligt en aviavgift på 18:-/faktura. Jag har ingen aviavgift på mina fakturor - och tänker då inte ge mitt medgivande till ngt autogiro. Så ngt comboerbjudande blir det då inte för mig, men tyckte det var lite roligt att det gick att deala med dem, plus att de först påstår en sak, men tjatar man och jobbar sig lite mer ja då går det helt plötsligt att lösa!

    towei out

  2. #2
    Det är ett trixigt bolag det där. :roll:
    Men härligt å höra att du står på dig. :lol:

  3. #3
    tragiskt att höra att du vill ge dom mer pengar i onödan..

  4. #4
    Företag är ju inte precis en givande institution utan måste gå med vinst...om det nu går med de priser CH har. Min uppfattnin när jag sett vad som erbjuds samt till vilket pris.
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  5. #5
    towei
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av ehrlin
    tragiskt att höra att du vill ge dom mer pengar i onödan..
    Eh, ville ju ge dem MINDRE pengar än jag gör idag, förstår inte ditt resonemang.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss