Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Gammalt piratkort...

  1. #1

    Gammalt piratkort...

    Hej, av en slump så råkade jag igår sätta i mitt gamla funcard i mottagaren för att se så det inte fungerade. Och till min förvåning så fungeraded det. Vet inte om det var en slump. Alla kanaler fungerade inklusive PPV, men problemet var att den röda rutan med texten att jag inte hade abonnemang för den valda kanalen låg över bilden.

    Så min fråga är om comhem har ändrat sitt system så att det skall kunna gå att få igång gamla piratkort igen. Hörde av någon att det tydligen skulle funka om man körde med ett gammalt guldkort. Vore tacksam om någon hade möjlighet att testa och gärna skriva här hur man gjort om man lyckats. Kortet jag testade med var ett piratkort med de senaste fungerande nycklarna på.

  2. #2
    Det borde ju inte funka. Skulle gärna vilja ha reda på tillvägagångssättet då jag själv har ett GK med gamla koder isatt. Där funkar inte mer än de standardkanalerna som Bostadsrättshuset har via föreningen..
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    1 139
    Tackad
    1 gånger
    hmm första inlägget kna det vara skit snack? :evil:
    Dreambox

  4. #4
    Jooo!!!! Jag tror på tomten också. :shock: :wink:

  5. #5

    Tack för responsen....

    Det känns skönt att man får så fina svar här på forumet. De som inte vill tro mig får gärna strunta i att läsa resten av tråden.

    Det enda jag gjorde var att jag satte i ett funcard som fungerade senast dec. 2003. (Precis innan de släckte ner systemet) Har inte haft kortet i läsaren sedan dess så det ändå inte fungerat. Sedan fick jag för mig igår att testa kortet för att se vad det sa, och då fick jag upp bild och ljud, men problemet var att jag hade röd bild med felmeddelande att jag inte abonnerade på kanalen som jag försökte se.... (eller vad det nu exakt står på rutan). Jag har dock idag inte kunnat kolla om det fortfarande fungerar. Men tänkte att det borde finnas fler på detta forum som har ett gammalt kort som de inte haft i läsaren sedan de släckte systemet som kan testa om det bara var tur att jag fick fram kanalerna, eller om det på något sätt fungerar med riktigt gamla koder...

    Hoppas på seriösare svar, istället för påhopp... :x

  6. #6
    Du får gärna skicka filerna via PM så skall jag testa. Men jag är ytterst tveksam.

    Skrotade samtliga kort och filer och använde korten till Boxer så länge det höll.

    Och vill framhäva att jag inte ägnade mig åt påhopp. Men det florerar så mycket rykten, det ena dummare än det andra. :wink:
    Men tog du det som ett påhopp ber jag självklart om ursäkt. :P

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Crete
    Inlägg
    782
    Hmm...jag anser att det du skriver är helt omöjligt, för om det du skriver är sant så är du den enda som har ett fungerande funcard till comhem...och varför är det ALLTID så att dom som skriver sitt första inlägg har bild och ett fungerande kort...?? Ta nu inte detta fel, jag bara skriver vad jag tycker.....det är dumt att skriva/dra igång en massa rykten....
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

  8. #8
    Skicka filerna i PM till Alvar och får han de att funka så kan han ju kontakta mig så låser jag upp tråden igen

    //Stimo

Liknande ämnen

  1. Nytt och gammalt
    Av Sailor i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-12, 22:51
  2. Gammalt guldkort
    Av peter57 i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-03, 14:31
  3. ur gammalt CD kort!!??
    Av Svenljungaz i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-17, 21:17
  4. gammalt CDkort??
    Av Svenljungaz i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-12, 17:37
  5. gammalt cd kort
    Av blixten i forum Canal Digital
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2004-01-31, 21:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss