Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Miraclebox Twin + Ci+

  1. #1

    Miraclebox Twin + Ci+

    Hej,

    Är det någon som vet om Miraclebox Twin + ska fungera med ComHems Ci+ modul? Jag lyckas i alla fall inte få någon bild på tex Tv4 HD.
    När jag sätter in modulen i boxen står det Authenticating och det går upp till 30% varefter det avbryts och ingen bild kommer.

    Jag har testat med Miracleous vilket är original imagen samt OpenAtv och inget av det fungerar. Modulen är hel och fungerar i tvn.

  2. #2
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Läste i en annan tråd lyckades få upp kanalerna med Vti imagen. Nu var det visserigen ett år sedan men det kanske går fortfarande. Sen om vti har någon image låter jag vara osagt men har för mig att vix eller lack hole kunde lira med ci+

  3. #3
    VTI gör inga images för Miraclebox.
    OpenATV har en fungerande Ci+ image för Vu+ men av någon märklig anledning fungerar den inte med Ci+ för min Miraclebox Premium Twin +.
    Det finns som jag ser det 3 möjliga anledningar till att det inte fungerar i min Miraclebox. Endera är det någon begränsning i hårdvaran i Miraclebox eller så har inte OpenAtv stöd för Ci+ i Miraclebox vilket verkar osannolikt när den fungerar i tex Vu+
    Eller så är min box defekt på något sätt.

    Jag misstänker att Miraclebox Premium helt enkelt inte har stöd för Ci+ i hårdvaran oavsett om tillverkare av images bygger in stöd för detta. Det skulle vara intressant att höra om någon lyckats få ComHems Ci+ paring att fungera i en Miraclebox Premium.

Liknande ämnen

  1. Miraclebox twin og twin+
    Av mika08 i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-01-10, 14:36
  2. Hur uppdatera en Miraclebox Premium Twin HD ?
    Av Zoorg i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-12-09, 15:32
  3. Strömproblem i Miraclebox 9 HD S2 Twin PVR
    Av Figoprilla i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-08-22, 17:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss