Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 28

Ämne: Knäckt eller inte knäckt.

  1. #1

    Knäckt eller inte knäckt.

    Hej

    Jag kan inget om piratkort eller något som har med det att göra, men jag har en liten fråga.

    Överst på detta forumet står det "I dagsläget går det inte att knäcka Conax"

    Men om man läser i canal digital forumet under länken "all info om conax pirat kort här" så står det "Läser i tidningar och på webben att Conax nu är officielt knäckt."

    Kan någon förklara hur det ligger till? Mest bara för upplysning till en n00b som mig

  2. #2
    comhem kör lite annorlunda conax...det är en liten blandning av viaccess och conax kan man säga...viaccess tunnlar genom conax ;-)

  3. #3
    Av vad jag har hört här på forumet, så är det en del äldre CD-kort som inte hade samma skydd som de nya, som harblivit hackade. Och att CD byter ut dom vart efter. Fast om det är sant vet jag inte.

    Comhem använder ett väldigt annorlunda system, som så vitt jag vet, inte används någon annanstans. Det talar ju emot att en lösning kommer snart, eftersom ju fler som är intresserade av att titta gratis på ett system, desto mer kraft läggs det ner på att hacka det. Och för de som vill sälja kort kommersiellt så finns det ju andra system som har större potentiell kundbas.

    Och även om Conax skulle bli hackat i bitar är det inte säkert det hjälper för de som vill se Comhem, eftersom det inte är en ren conax-implementation som comhem valt.
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  4. #4
    jag har hört från några källor att det är dom nya man har skaffat lite grejer ur ;-)

  5. #5
    Varifrån nycklarna kommer ifrån till CD kan vi bara spekulera i, största skillnaden är nog som tidigare sagts att CD haft ett otal varianter av kort ute medans CH har nyaste säkraste korten :cry:
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av T-bird
    Varifrån nycklarna kommer ifrån till CD kan vi bara spekulera i, största skillnaden är nog som tidigare sagts att CD haft ett otal varianter av kort ute medans CH har nyaste säkraste korten :cry:
    Under den tiden som jag spelade amerikansk fotboll så sa man alltid ju större dom är ju tyngre faller dom.

    Jag undrar om det inte är så med comhem också ju säkrare korten är ju tyngre faller dom när det väl blir knäckt.

    Jag tänker på hur gärna folk vill att det ska knäckas..

    Tittar man på min lilla arbetsplats så är vi 100 st som jobbar där. Det är ungefär 15-20 st som har comhem box, 10 st som har boxer 10 st som har viasat och 3-4 st som kör canal digital.

    Om vi tittar på oss här på comhit. Hur många är det som sitter i lägenhet med comhem nät i väggen.. inte är det bara jag i alla fall..

    Jag tror att fler är villiga att lägga pannan i djupa veck för att knäcka detta.. och när det väl blir knäckt då kommer det att forslas ut piratkort.

    Men men tills vidare får man drömma om en balkong som man kan sätta upp en parabol på

    sov gott mina herrar o damer
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

  7. #7
    Det finns en helvetisk massa veckade pannor i detta land just nu. :wink:

    Problemet är att "när" det väl är löst, så ska det tjänas pengar först. Sen kommer vi som inte lyckades hitta det där fiffiga att få tillgång till saker och ting.

  8. #8
    Sen kan man ju tänka globalt också. Där finns det många mer människor som har annat än Comhem, eller system med comhem unika lösning

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av alvar
    Det finns en helvetisk massa veckade pannor i detta land just nu. :wink:

    Problemet är att "när" det väl är löst, så ska det tjänas pengar först. Sen kommer vi som inte lyckades hitta det där fiffiga att få tillgång till saker och ting.
    Men det beror nog på "vem" som hittar det...

    och när det väl är hittat så kommer det nog fram..

    Men men tills vidare får man leta lägenhet med balkong *ler*
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

  10. #10
    Det är alltid dom kommersiella piraterna som hittar (eller köper) det först..
    Canaldigital har funnit ute i många år nu, men det är först nu på senaste året som det kommit ut publikt.

    Comhem fanns ute något år hos dom kommersiella innan det blev allmänt känt .. (som mosc)

    Det är inte på de öppna forumen som dom nya lösningarna kommer fram. Möjligtvis finns det lösningar som vi inte känner till på många system, men det är lika långt borta som nycklarna i originalkortet.

    Det finns en elit, och eliten tar betalt för sina tjänster eller så behåller dom kunskapen inom sin grupp.

Liknande ämnen

  1. är boxer knäckt eller...??
    Av pirat2you i forum Boxer
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2004-10-21, 16:12
  2. Nds Är KnÄckt ?
    Av hasse54 i forum Viasat
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2004-06-28, 13:17
  3. VA ? är det knäckt
    Av trollhattan i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-17, 21:14
  4. Knäckt eller läckt kod?
    Av erikejw i forum Canal Digital
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2004-03-01, 15:52
  5. Knäckt
    Av zappa i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-12-15, 20:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss