Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Fråga: Reset av Sagem / Macab CH box?!

  1. #1
    mullerhawk
    Gäst

    Fråga: Reset av Sagem / Macab CH box?!

    Jag har en box som strular. Bootar bara om hela tiden. Fick tips om att hålla in höger + vänster pil och sätta i kabeln. Då börjar en räknare ticka 0, 1, 2, 3 och sen bootar om igen.
    Är det något mer knep för att resetta / uppdatera firmware / komma in i system menyn?! Har testat det på både en ny och en gammal box. Resultatet var ingen skillnad, och det verkade inte återställa boxen till fabriks inställningar vad jag har märkt.

    Mullerhawk

  2. #2
    haru samma fel på flera boxar? Då är det troligen inte boxen det är fel på? Om det är com hems nyaste (utan display) så är det troligen kortet om du har ett tidigt kortnummer.

  3. #3
    mullerhawk
    Gäst
    Nää..

    Det är en dacke-gammal första generationens Sagem box. Den beter sig lika dant med eller utan kort. Även nyaste ComHem korten.

    Troligtvis paj, eller saknar Firmware helt och hållet...

  4. #4
    Är det Box DCB101 ? För de flesta gamla boxar, räcker det med att göra den strömlös i ca. 2 minuter. Annars läs av felkoden som kommer upp i displayen och skicka mig ett pm.
    Har manual för dessa boxar med felkoder.

  5. #5
    Ok, Jabbata. Orkade inte skriva út allt detta. ( Man är väl för gammal ).
    MEN, i samtliga fall gäller "Tryck på valfri knapp på boxens framsida.Vänta på uppdatering." Kvarstår felet, kontakta din återförsäljare. Kostar ca. 600:- att laga boxen hos Macab.

    Tackar för ett bra forum, med sakligt innehåll. :-)

  6. #6
    mullerhawk
    Gäst
    Kk. Thanks,

    Nää! Någon felkod kommer alldrig.. Bara "INIT" och sen startar den om och sen "INIT" igen osv.. Samma irriterande loop, har testat med allt möjligt. Men den är väl pajko på!

    M

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av mullerhawk
    Kk. Thanks,

    Nää! Någon felkod kommer alldrig.. Bara "INIT" och sen startar den om och sen "INIT" igen osv.. Samma irriterande loop, har testat med allt möjligt. Men den är väl pajko på!

    M
    Jag har fårr precis samma fel på min box idag! Nån som vet vad det kan vara? Paj på Nätdelen? Finns det någon servicemanual att kika i till gamla ComHemboxen?

  8. #8
    $k8ir8
    Gäst
    Jag har oxå fått lite problem med min box (sagem). Förut körde jag med ett "hemma" tillverkat kort och det funkade bra. Även om man inte kan se dom digitala kanalerna var det bra att ha boxen att koppla bild och ljud till min förstärkare. Du funkar inte detta längre sedan några veckor. Först går det bra sedan efter att jag har bytt kanaler några gånger så kommer det upp meddelandena Pb03 och Er07. Då måste man dra ut kontakten ett tag och sedan funkar det någon minut igen.

    Tror ni detta beror på att jag inte har ett orginal comhem kort? Jag är inte så sugen på att betala 8 fav bara för att få ett kort eftersom att jag redan betalar en avgift för att se grundutbudet.

    Sedan vågar man ju inte beställa ett kort när man inte är säker på att boxen funkar. Det var bara så fint att använda boxen som en kopplings punkt eftersom min tv e så kass (fjärren e full i cola).

    Tacksam för tips!!

  9. #9
    $k8ir8
    Gäst
    Ingen som vet om det är någon idee att tekna ett abb??

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av mullerhawk
    Kk. Thanks,

    Nää! Någon felkod kommer alldrig.. Bara "INIT" och sen startar den om och sen "INIT" igen osv.. Samma irriterande loop, har testat med allt möjligt. Men den är väl pajko på!

    M
    Boxen letar efter "A" kanal-listan och du har säkert en personlig kanal-lista "B" förvald. Hade samma problem med min gamla Macab. Kommer inte riktigt ihåg hur jag löste det men på nåt sätt måste du in på "menyn" och ställa om till c*mh*m´s standardlista "A".

Liknande ämnen

  1. Servicemanual till Sagem 4000 Macab 101 klassisk comhembox
    Av de_coder i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-22, 14:24
  2. Sagem vs Macab?
    Av Nos i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-03-21, 20:06
  3. Reset av Sagem ITD 62
    Av nordisk i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-12, 22:21
  4. Ställa klockan på sagem/Macab?
    Av Tommie i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-21, 12:27
  5. Sagem reset
    Av smashhit i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-03-01, 18:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss