Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Slipstream, fun120, etheral3mk och så...

  1. #1

    Slipstream, fun120, etheral3mk och så...

    Kan någon förklara skillnaden mellan de olika .hex-filer som finns.
    Slipstream hit och Etheral3mk dit.
    Bränner man bara .hex-filerna som de är så har jag personligen svårt att se skillnad på funktion.
    Jag har oftast bränt geo34 och viafun120 men även provat att bränna in filerna ur de tidigare nämnda arkiven..
    Kan någon kasta ljus över detta så att poletten trillar ner?

    Och skulle någon kunna tipsa om ett program för usb-brännare liknande MKextrakt eller liknande för att läsa av kort utan risk för att tappa information från kortet. Med InfinityUSB-programmet så kan man tydligen inte göra detta utan att "flash memory will be erased to read ext. EEprom"

    Tacksam för svar
    Mvh. Jonny

  2. #2
    Slipstream är nog den bästa emu som finns. I slipstream kan man använda flera ua+mk. Etheral är för guldkort och den kan man oxå knåpa ihop flera ua+mks. I geo34 kan bara använda 1 providerför ua. Infinitybrännaren kan du inte ställa i phoenixläge och du kan då inte läsa av ett orginalkort tyvärr.

  3. #3
    Glöm inte OSD funktionen som finns i Slipstream också

    Alltid kul att kunna se aktiv nyckel och hur den har blivit uppdaterad

  4. #4
    Mhmm... Det hjälpte verkligen.
    Alltid kul att se då forum funkar och ni allvetande gurus hjälper oss newbies =)

    Pressvempa: Det är inte ett originalkort jag ska läsa av utan ett guldkort som verkar vara helt magiskt. Inte en omkodning på ett par månader och fortfarande fungerande ticket...!
    Men jag satt och hittade ett inlägg om det: Infinitybrännaren klarar tydligen av att läsa av brända kort utan att radera flashen. Det är tydligen ett flashminne i brännaren som raderas vid läsning?

    I vilket fall som helst så tackar jag och bugar för era svar.

  5. #5
    d69m
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av pressvempa
    Infinitybrännaren kan du inte ställa i phoenixläge och du kan då inte läsa av ett orginalkort tyvärr.
    Den nya "Infinity USB Phoenix" går som namnet kanske avslöjar att ställa i phoenixläge om man har en seriellkabel utöver USB:n.

Liknande ämnen

  1. Slipstream
    Av Thunderstruck i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-02-29, 20:33
  2. [LÖST] X-SAT & SLIPSTREAM
    Av alfons i forum Com Hem
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-09-07, 18:08
  3. Slipstream
    Av Reddevil i forum Boxer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-07-09, 19:01
  4. Slipstream
    Av ekno_ i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-05-13, 16:58
  5. slipstream
    Av zippers i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-03, 10:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss