Sidan 3 av 11 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 104

Ämne: Uppgradering av Sagem Box till ComHem *Alla frågor/svar här*

  1. #21
    spid
    Gäst
    Ok, kan bekräfta att dom gjort ändringen med begränsat antal kodbyten per 24H.. verkar gå o byta 2-3 gånger sen säger den vg vänta..

    "Tyvärr" så verkar de va en bra uppdatering för övrigt, vet inte om valet s-vhs out och rgb out fanns innan? Sedan verkar ett aningens mindre typsnitt används i menyer och tv-program infon..

    hepp, blir till o uppdatera på kortet i framtiden om de ska bli ppv..

  2. #22
    korkad
    Gäst

    lås kort

    Varför går det inte att knappa in mer än 2 koder på kortet?? Går inte att göra efter 24 timmar då säger kortet igen vänta , har gjort detta 3 dagar i rad och kan inte nyttja kortet. Har reservkort men ändå . Vad e det och framför allt går det att låsa upp och programmera det andra kortet :
    Tack för svar :shock: 8) :wink:

  3. #23
    [zombie]
    Gäst
    korkad: som du kanske har förstått genom att läsa inlägg i forumet har comhem genom den senaste box-uppdateringen förhindrat "byte av hemlig kortkod" mer än 3 ggr/dygn. detta stoppar givetivs alla som byter kod till ppv via fjärren, men att byta i eepromen och bränna om går fortfarande bra

  4. #24

    Hur lägga till PPV koder vid bränning av AU kort.

    Jag gjorde uppdateringen. Allt fungerar som det ska även PPV. Dock antar jag att jag måste bränna om kortet när de byter PPV kod. Nu är dock frågan...Hur gör man det? Har endast brännt ett AU kort innan dvs jag behövde inte editera mina hexfiler.... Någon som vet?
    (har en MP3.5) :roll:

    QuadMan

  5. #25

    Ang uppdaten !!

    Har hört på ett annat forum att man inte ska kunna slå in mer än 2 koder efter uppdaten är det så eller? :?:

  6. #26
    kobbe
    Gäst
    men ,ska det gå att koda om de vanliga kanalerna,eller gäller deta uppdateringen bara ppv,har hört att det är bara för ppv

  7. #27

    nästa steg

    Jag gissar att nästa steg från com hem blir att omkodar de vanliga kanalerna oftare, på samma sätt som med ppv.

    När ingen med Sagembox längre kan remota ppv eller de kanalerna kommer tusentals pirater att slås ut. Det låter väl rimligt?

  8. #28
    Tjocken
    Gäst

    au-kort funkar som vanligt?

    hmm kommer AU-korten att funka som vanligt? :wink:
    eller måste man bränna om dom också'
    just nu har jag remot kort
    ops: Fan att man är så nyfiken på uppdateringar.

  9. #29

    Re: nästa steg

    Citat Ursprungligen postat av TheVaran
    Jag gissar att nästa steg från com hem blir att omkodar de vanliga kanalerna oftare, på samma sätt som med ppv.

    När ingen med Sagembox längre kan remota ppv eller de kanalerna kommer tusentals pirater att slås ut. Det låter väl rimligt?
    Jag vet inte rikitgt vad du menar med att dom skulle koda om de vanliga kanalerna på samma sätt som PPV men det skulle ju inte få samma effekt iaf.

    Har man inte programerare är det kanske dags att köpa en nu. :wink:
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  10. #30

    pirater

    Operatörernas mål är självklart att slå ut så många pirater som möjligt. Även om de som läser den här sidan programerar sina egna kort, gör en majoritet av alla gratistittande pirater det inte.

    Viasat t ex, påstår att 70 procent av deras tittare är pirater. Jag lovar dig att inte alla dessa hundratusentals svenskar sitter och programmerar sina egna kort. Eller vad tror du?

Liknande ämnen

  1. Till alla glada "Conax" ägare .... nybörjar frågor
    Av Dado2002 i forum Canal Digital
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2004-09-22, 17:48
  2. Nya ComHem Korten *Frågor & Svar*
    Av pressvempa i forum Com Hem
    Svar: 135
    Senaste inlägg: 2004-01-18, 13:41
  3. Svar: 145
    Senaste inlägg: 2003-10-06, 07:54
  4. Viasat ticket AU! Alla frågor och svar här
    Av Krister36 i forum Viasat
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2003-03-19, 20:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss