Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: Xbox ?

  1. #11
    Ok, känner att jag måste klargöra lite här nu.

    Det är inte chippet som gör att du kan kolla på divx, spela upp mp3, spela spel från hårddisk, etc. Det är mjukvaran som ligger på chippet (kallas bios) som låter dig köra olika program. Vilket chip du har kvittar egentligen eftersom du lägger i princip samma bios på alla chippen. Det som skiljer chippen åt är minnesstorlek, hur man sätter på chippet, etc.

    För att återgå till vad som låter dig spela upp allt det där så är det helt upp till vilka program du har på din Xbox. Det finns mediaspelare, filhanteringsprogram, etc. och för att kunna lägga in de på din hårddisk så måste du ha en moddad Xbox.

    Mitt tips är fortfarande att inte köpa chip utan lägga in eget bios på det chip som redan sitter i Xboxen när du köper konsolen. Detta medför däremot att du inte kan gå ut på Live (vilket kräver att Xboxen kör orginalbios och att du har orginalspelet).

    Vill inte fylla forumet med för mycket info, eftersom det kanske anses som tråkig/onödig info av några.. ställ frågor så svarar jag gärna på dem istället.

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av mhead
    Vill inte fylla forumet med för mycket info, eftersom det kanske anses som tråkig/onödig info av några.. ställ frågor så svarar jag gärna på dem istället.
    Fyll på bara! Kan aldrig bli för tråkigt med en tråd om xboxar.. de som tycker det behöver ju inte läsa!

  3. #13
    Jag tänker köpa nån av dessa 2 olika kan någon tipsa om för nackdelar för dessa:

    ALT.1.
    http://www.multimediashopen.com/inde...od=0&openp=896

    ALT.2.
    http://www.swemods.com/catalog/produ.../98/index.html

  4. #14
    Angående att du vill köra filmer via CD, så är det tydligen knepigt för vissa boxar att spelar upp CD-rskivor. Tydligen fungerar det bättre med DVD-r, men jag kör allt från hårddisk så jag vet inte bara något att fundera på.

    Jag har själv en xecuter 2.2 pro + 120GB HD. Den fungerar mycket bra.

    Vet inte hur mhead lägger in nytt bios i en orginalbox, men måste man inte ha lite koll på vad man gör för att lyckas med det? Hur programmerar man den t.ex.? Finns ju inte någon port man kan köra via direkt.

    Kan också varna lite för fläkten i boxen, min lät alldeles för mycket när jag köpte den, så jag fick byta den vilket var ganska enkelt för en elektronikklant som jag.

    lycka till, Xbox är kul.

  5. #15
    jag har ändrat nu skrev och tänkte fel från början...

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av ElFeo
    Tydligen fungerar det bättre med DVD-r, men jag kör allt från hårddisk så jag vet inte bara något att fundera på.
    DVD-R funkar bättre än CD-R ja.. CD-R ska man helst undvika då det i princip bara är Samsung-läsaren som klarar av det i Xbox-väg. Xboxar brukar levereras med läsare från antingen Samsung, Philips eller Thomson. Vilken man får vet man aldrig då det beror på vilken frabrik som plockat ihop boxen samt vilka läsare dom haft just då.

    Citat Ursprungligen postat av ElFeo
    Vet inte hur mhead lägger in nytt bios i en orginalbox, men måste man inte ha lite koll på vad man gör för att lyckas med det? Hur programmerar man den t.ex.? Finns ju inte någon port man kan köra via direkt.
    Man måste som sagt löda lite (det man gör i princip är att man löder bort skrivskyddet för orginalchippet). Sedan använder man diverse mjukvara för att skriva in det nya bioset i orginalchippet. Det behövs ingen speciell port då man kör allt via minneskort samt cd-läsaren i Xboxen.

    Citat Ursprungligen postat av ElFeo
    lycka till, Xbox är kul.
    Helt klart!

  7. #17
    Sorry, missade svara på tidigare inlägget.

    Citat Ursprungligen postat av trollhattan
    Fördelar:
    2 handkontroller
    Xenium-chip

    Nackdelar:
    "Bara" 120gb hårddisk

    Citat Ursprungligen postat av trollhattan
    Fördelar:
    160gb hårddisk

    Nackdelar:
    1 handkontroll

    Slutsats:
    Du får räkna lite på det helt enkelt. Att jag satte Xenium-chippet som fördel innebär inte att Akira är dåligt, eftersom det fyller sin funktion. Xenium-chippet har lite extra features bara.

    Hårddiskarna är helt upp till dig. Anser du att 120gb räcker så gör det väl det. Tänk på att affärer ofta tar mer för en hårddisk än vad det hade kostat att köpa den på nätet och byta själv (om man nu vågar göra det).

    Handkontroll kostar ca. 400 om du vill ha en orginalkontroll. Ren prisfråga med andra ord.

    Hoppas jag täckte allt nu.

  8. #18
    /Z - Veritas, Aequitas

  9. #19
    En tanke kan vara att man vill att chipet ska gå att "slå av" så man kan spela live spel. X-ecuter 2 vet jag klarar det. Kan vara ett + i kanten men jag et inte om de andra har den där lilla switchen.

  10. #20
    Citat Ursprungligen postat av mhead
    Man måste som sagt löda lite (det man gör i princip är att man löder bort skrivskyddet för orginalchippet). Sedan använder man diverse mjukvara för att skriva in det nya bioset i orginalchippet. Det behövs ingen speciell port då man kör allt via minneskort samt cd-läsaren i Xboxen.
    Måste man alltså öppna boxen precis som när man ska löda dit ett chip??
    Då gäller inte garantin när man moddar heller ju !?

    Nån fördel måste det väl ända vara att löda dit ett chip jämfört med att byta BIOS:et , eller är det bara Live-körningen som är skillnaden ????

Liknande ämnen

  1. Xbox 360
    Av loket56 i forum Xbox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-21, 21:13
  2. Xbox
    Av loket56 i forum Xbox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-21, 14:20
  3. xbox iso
    Av snugge i forum Xbox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-07-08, 22:51
  4. XBOX
    Av snugge i forum Xbox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-06-24, 07:54
  5. XBox
    Av snugge i forum Xbox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-19, 21:03

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss