Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: ingen signal vertikalt!

  1. #1

    ingen signal vertikalt!

    jag har köpt en shark galeo 410 och när jag kanal söker hittar den inga kanaler men om jag söker horisontella kanaler så får jag upp dem men lögn att få in någonting vertikalt vad ska jag göra!
    jag har haft min förra mottagare inkopplad så det bör inte vara antennen eller? men mottagaren säger bara " ingen signal" vid försök till kanal sökning. hjälp

  2. #2
    Troligen LNB,men har du otur kan det vara tuner.

  3. #3
    Är det en satellitmotagare?
    Ändra i motagaren.Om du har flera LNB.
    Thur switch 1 (A)
    Sirius switch 2 (B)
    HortBirt switch 3 (C)
    Astra Switch 4 (D)
    Kan hända Lnb instälnig till Universal (det står lite olika i olika motagare)
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  4. #4
    lnb inställning universal har jag ställt in sen tidigare,menar ni att lnb:n är sönder eller att det är inställningarna(om det är inställningarna varför fungerar det horisontalt då?)

  5. #5
    Om du har en gammal taldrick med LNB från analog tiden då kandu få in några kanaaler(För gammla lmb) Samma sak med om du har switchana fel ordnig (jag har intte sakt at lnb är sönder)
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  6. #6
    har funderat på vad du sagt, men det fungerar om jag sätter dit min andra mottagare så¨lnb:n kan det ju inte vara eller? kan inte heller se att switcarna är i fel ordning

  7. #7
    vad ärdet för märke ock model din gamla motagare?
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  8. #8
    pioneer mhw

  9. #9
    Är den okså digital?
    Om du går in i meny Pioneer kållar Switch instälnigar omdet är samma såm jag har skrivit där åvanför. Om dem är ulika ändra kablarna till switchen i nära parabolanten den ordnig såm jag har skrivit.
    Det skall altid vara samma årdnig i motagare ock switchen i antenen
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  10. #10
    har kollat det också, men det är rätt som det är, funka inte alls tvärtom

Liknande ämnen

  1. ingen signal
    Av inke i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-05, 00:35
  2. Ingen signal???
    Av jonas1983 i forum Viasat
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-02-18, 20:05
  3. Ingen signal
    Av tolof i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-29, 17:25
  4. [b]ingen signal på via s..[/b]
    Av ddenan i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-06-04, 21:11
  5. Ingen signal
    Av sopranos i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-09-24, 19:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss