Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 59

Ämne: Fartkameror

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av Kalle_P
    Polisen kan även ställa otrevliga frågor vem som har kört bilen vid det aktuella tillfället och det blir skoj och höra " Jag vet inte "
    Du behöver absolut inte säga något... ingen kan tvinga dig
    VU+

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av reecord
    om man täcker för ansiktet med tex en snusnäsduk eller vad det heter och tejpar övet reg nummret så kan don inte identifiera föraren eller bilen
    Eller åker hoj! hehe
    VU+

  3. #13
    Läste någon stans att om man sprejade klarlack på nummerplåten så skulle det reflektera blixten från kameran så att regnumret inte skulle synas på bilden.
    Någon som vet om detta fungerar.

    MWH:jojje

  4. #14
    Det spräi funkar inte riktigbra. Skuva nomerplåten överkant till kofånarens onderkant med mjuka gummi plogar i mellan när du kör fort så vikersei numerplåten onder kofånaren av fartvinden sen när du stannar står det rakt.
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  5. #15
    Det finns ju specialspray att spraya på plåten så den överexponeras av kamerablixten. Det blir bara en stor vit fläck av nummerplåten.

    Trafikmagasinet testade sprayen och lyckades inte få fram ett skit av varken bokstäver eller siffror. Polisen hävdar dock att det inte fungerar.

    Det är ju upp till var och en att tro på det eller inte. Jag har i alla fall sprayat min skylt. Även om det inte funkar 100% så har jag iaf krånglat till det för polisen en aning.
    Nollvision i skogen

  6. #16

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av cichlidae
    Det finns ju specialspray att spraya på plåten så den överexponeras av kamerablixten. Det blir bara en stor vit fläck av nummerplåten.

    Trafikmagasinet testade sprayen och lyckades inte få fram ett skit av varken bokstäver eller siffror. Polisen hävdar dock att det inte fungerar.

    Det är ju upp till var och en att tro på det eller inte. Jag har i alla fall sprayat min skylt. Även om det inte funkar 100% så har jag iaf krånglat till det för polisen en aning.

    Vart köper man den där sprayen?

  8. #18
    Jag blev fotad i måndags mitt på ljusa dagen. Tror mig se att det blixtrade även på dagtid... har inte fått något hemskickat än... Tar kamerorna foto även utan film i? Så man "Luras"?

    Det var även ingen skylt innan kameran om att de hade kameraövervakning på sträckan så jag missade den totalt.. hur är lagen där? Kan de sätta upp dem oannonserat?
    www.mobilmedia.se - En jävla massa kul till din mobil
    www.soundport.se - independent music exposed - Independent TOP40

  9. #19
    På en sträcka med flera kameraskåp kanske de bara har typ 2 kameror som de flyttar runt... (mindre kostnad och du vet ej vilken/vilka det är)

    Om det blixtra satt det kamera i.. men får du inget hemskickat så kanske det inte syns att det var du (är bilen skriven på dig?)

    Jo det måste va skyllt innan (är jag till 99.9% säker på)
    Vet ej hur det blir om t.ex en lastbil kört ner den? Men då om du överklagar så tror jag att du vinner i rätten =deras bevis är ogiltigt..
    VU+

  10. #20
    Kan det sitta kamera i UTAN film i?

    Jo bilen är skriven på mig och det gick undan... gah.. solglasögon o nersjunken var jag dock hehe.. solen sken mot kameran så kanske kanske... lite tur kan man ju hoppas jag har.

    Men skyltar var det då inte där... o det var säkert första kameran jag åkte på.. för de brukar jag lägga märke till... dock inte nu.
    www.mobilmedia.se - En jävla massa kul till din mobil
    www.soundport.se - independent music exposed - Independent TOP40

Liknande ämnen

  1. fartkameror i norge
    Av rottweiler i forum Övrigt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-07-13, 09:27
  2. är det sant med fartkameror
    Av rottweiler i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-09-29, 19:47

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss