Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 44

Ämne: Nokia 9780 Viaccess mjukvara finns nu!

  1. #21
    tror att den första mjukvaran ( 1.1 ) som var i 9780 tog in flera satelliter typ thor/hotbird men inte den här 1.2 vore skoj att komma förbi att den är låst till Sirius bara / Lasse

  2. #22
    Det fungar till slut, tack för alla svar. Det är otrolig att Ni orkar med alla amatörer som jag, ops: kanon bra forum!!!

  3. #23

    Nokia 9780 Viaccess mjukvara finns nu!

    Hej har en undran vad är en nollmodemkabel, hur ser den ut ,hur använder man sen den ??? Tacksam för svar MVH bb

  4. #24
    är det en som som är med till mutiprogrammeraren 3,4 tro
    Troligen kommer vi alla att dö innan vi levt färdigt . . .

  5. #25

    Nokia 9780 Viaccess mjukvara finns nu!

    OK det kan vara den kabeln,men det är två hankontakter får skaffa en övergång Tack för svar MVH bb

  6. #26
    Citat Ursprungligen postat av storfors
    är det en som som är med till mutiprogrammeraren 3,4 tro
    Det är INTE en nollmodemskabel

    Om ni inte kan löda själva så gå till närmsta butik som säljer dataprylar och köp en, det kostar bara ett par tior
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  7. #27
    Hallå gott folk!!

    jag är lite rostig på detta ämnet
    och sitter här och försöker uppdatera morsans låda enligt nisse3 och p1p3s instruktioner

    vad jag inte begriper är:
    jag har startat upp serialserver och laddat den med 9780 mjukvaran och fått den och jobba men...
    resultatet efter varje module ger mig ett '...HEADER_REQUEST[0]not recieved'
    betyder det att maskinen klarat uppgiften eller gör jag nåt fel och såna fall vad??
    behöver maskinen vara uppkopplad med lnb, tv och hela köret när man kör denna grejen??

    jag har sett en annan grej här i forumet som ni snackar om ofta - NDS - vad betyder det och vad är det förkortning för.....??

    mycke tacksam för svar..
    /Bertil


    ps.
    en nollmodemskabel är en korsad kabel med DB9F anslutningar (comports kabel) i bägge ändarna...

  8. #28
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    NDS är det nya krypteringssystemet som Viasat inom kort kommer att byta till för att slippa alla pirat tittare... Eftersom NDS inte är knäckt än så kommer dom ju lyckas... Fram tills det blir knäckt (OM det blir knäckt)...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  9. #29
    De har väl bytt idag?
    Är i alla fall svart här. Så nu känns det inte särskilt lönt att byta tillbaka till viaccess då endast trean, ztv och några till sänder fortfarande sänder i det. De flesta av de kanalerna kan man ju ändå ta in gratis och förnuvarande tror jag inte det går att gå tillbaka till NDS när man väl har laddat in den gamla viaccess mjukvaran i boxen.
    Jag skulle avakta tills mer info kommer. Tråkigt att stå med en värdelös box om de stänger ner alla viacces kanalerna.

  10. #30
    ..

    tack deaaas

    då har jag lite mer kött på benen

    ....och så får man väl bara hoppas att det (läs dom) blir knäckta snabbt då...

    ..

    ps.
    jag begriper inte detta riktigt
    min syster sitter på en 9780 och ett guldkort som allt funkar finfint på
    men morsans låda är precis stendöd... (eller var - ska åka och testa uppdateringen nu)... mycket underligt

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-06-09, 14:25
  2. Varför finns Viaccess kvar
    Av rox i forum Viaccess
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-02-20, 19:01
  3. Nergradera till viaccess nokia 9780 s
    Av rallyrobin i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-31, 21:57
  4. nedgradera Nokia 9780 till Viaccess
    Av multibengan i forum Viasat
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-11-03, 19:09
  5. Nokia 9780 s
    Av SixPac i forum Viasat
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2004-04-17, 17:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss