Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 23

Ämne: Då var det gjort! Köpt parabolpaket...

  1. #11
    Hmmmmmmmm vi får väl se i framtiden. Den får utvisa vad det blir. Som det ser ut just nu är jag ju ganska nöjd med de kanaler jag har nu, men inte helt fel att försöka blicka framåt.
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  2. #12
    var kan jag läsa om hur patchningen går till?? blev lite intresserad av att skaffa en box nu. Den finns i många olika modeller gäller samma för alla??

  3. #13
    blixten...

    Du skall leta efter en Samsung DSR9500 Via Ci eller en Samsung DSR9500 EM VIA, skillnaden mellan dessa två boxar, är att Samsung DSR9500 Via Ci har två extra slot där du kan sätta i extra Ca-moduler.

    Dessa båda boxar skall ha Version av laddare : 500 eller 501, för att det skall vara lätt för dig att patcha om till dom olika EMU:s versioner som finns.

    Denna patchning gör du via datorns comport till Samsungmottagarens Rs 232 port som du finner på baksidan av mottagaren, med ett program som heter SemcoEdit 2.04 eller ett progg som heter Hyperterminal.

    Du finner vissa guider hur du patchar en Samsung hos Zappafree...

    http://www.zappafree.com/SamsungEMUoEditor.htm

    http://www.zappafree.com/patch9500.htm

    Hos Zappafree finner du även program för hur du lägger in Ramfilen med koderna till Sammyn + färdiga kanallistor till boxen.

    Lycka till nu...

    mvh semlan.

  4. #14
    Man tackar. Har kollat lite nu men det verkar inte vara någon som säljer dessa boxar längre. läste på en försäljares sida att alla som heter något med A efter 9500 inte går att köra emulator i och alla som säljs heter något med A så det verkar kört om jag inte hittar begagnat. Annars verkar Samsung DSB 9601C vara den trevligaste boxen.

  5. #15
    blixten...

    Kolla pm...

    mvh semlan.

  6. #16
    Attans oxo!
    Raderade den gamla kanallistan på Sammy och får av någon anledning inte igång något på Thor-satelliten - puts väck ingen signal. På Sirius-satelliten får jag bara franska. Signalen där är väldigt bra! Skumt de här. Har försökt kolla och byta LNB, men dessa är hela och bra. Märkligt att det ska försvinna sådär. Isch ännu mer jobb! :-O
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  7. #17
    Vet ngn var man får tag på de gamla boxarna som kan Patchas??

    /soprano
    - Look! I'm Al Pacino from Scarface!
    - No you're not! You're Fredrik the idiot from Sweden.
    **Gary Busey till Fredrik Wikingsson efter en omgång Paintball.**

  8. #18
    Gamla boxarna? Menar du Sammy-boxar eller vad? Kolla de olika annonssajterna..
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  9. #19
    har en kompis som har en dsr 9500 ???? dubbla kort läsare ,dubbla ci
    hursomhelst när jag satte in ett titanium med tmb filer svarade boxen nått i stil med ej viaccess kodad kanal varför gör den så? har det nånting med att den måste patchas eller?

  10. #20
    Kan nog vara typ 9500 VIA CI? Du får nog precisera eller söka på forumet beroende på vad du frågar..?

    Nu har jag iaf fått bild på både de "fria" kanalerna på V*as*t och CD. Tog lite tid, men med lite hjälp så gick de.
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

Liknande ämnen

  1. Köpt från Cableworld.se?
    Av BPJ i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-03-20, 14:22
  2. Har ni köpt wii?
    Av Jojje_115 i forum Nintendo
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-24, 14:00
  3. Wii - program köpt i USA
    Av aoswede i forum Nintendo
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-08, 22:31
  4. [LÖST] Vilket parabolpaket är bäst
    Av uffe88 i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2002-11-25, 16:30

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss