Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 23

Ämne: Då var det gjort! Köpt parabolpaket...

  1. #1

    Då var det gjort! Köpt parabolpaket...

    Nu har jag köpt ett parabolpaket i väntan på koder till C*mH*m . Det blidde en patchad Sammy DSR9500 EM VIA.

    SÖKTE på forumet huruvida man kunde patcha om och om igen och verkar som jag kan detta utan JTAG. Cooolt! Verkade iaf gå bra med RS232 gränssnitt eller vad det nu var det hette.

    Tog dock lite tid att hitta samma mottagare. Hade en liten aning om att någon hade skrivit vad de olika Sammyn klarade, patchas eller inte patchas, men hittade inte denna tråd.

    Info :
    Version av laddare : 500
    Version av huvudprogramvara : 100 Multicas
    Version av maskinvara : 503



    Har jag fattat det rätt att med denna version går min EM VIA att patcha igen eller är jag ute och cyklar då jag förväxlat något?
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  2. #2

  3. #3
    Den länken har jag ju redan o hämtat ALLA Sammy-filerna.
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  4. #4
    varför ska man patcha den??

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av blixten
    varför ska man patcha den??
    Kan vara fiffigt om man vill kunna plocka ned alla satelliter/krypteringar, dessutom utan kort :wink:
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  6. #6
    T-bird....

    ett litet guldkort lär du ha i allafall, för att starta EMU:n...

    TouchMan65

    Laddare 500 är den bästa laddare du kan ha i din Sammy, den är patchad direkt från fabrik, så den skall du vara rädd om...

  7. #7
    Ok.. Du har så rätt så, men igentligen räknas det ju inte eftersom det bara är ett dummy kort :P
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  8. #8
    Hehe T-bird...

    kanske det, men ändå måste du ha det...

  9. #9
    Tack T-bird. Kunde inte sagt de bättre själv angående patchningen.

    Semlan. Vet att laddare 500 inte är helt fel man ska vara rädd om den. Lovar - det ÄR och kommer jag att vara.

    Men lite tankar har jag OM det sedan går att patcha lite senare OM det nu kommer att funka om NDS kommer till maskinen. Menar : Den har ju inga x-cam portar, även om jag läst att det på något vis går att sätta i på något vis. Fattar inte bara hur. :-O
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  10. #10
    TouchMan65...

    angående Ca-moduler i din Sammy, så tror jag att det är kört för din del tyvärr, utan kommer det något för NDS så kommer det via en ny EMU för din Sammy i såfall, låt oss hoppas på det bästa...

Liknande ämnen

  1. Köpt från Cableworld.se?
    Av BPJ i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-03-20, 14:22
  2. Har ni köpt wii?
    Av Jojje_115 i forum Nintendo
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-24, 14:00
  3. Wii - program köpt i USA
    Av aoswede i forum Nintendo
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-08, 22:31
  4. [LÖST] Vilket parabolpaket är bäst
    Av uffe88 i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2002-11-25, 16:30

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss