Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 31

Ämne: Samsung 9500 - EMU-hjälp

  1. #21
    Vet du om man kan se vilken EMU man har inne? Blir lite osäker på om det var 4.5 eller 4.7 som jag lade in sita gången... (har ju provat några olika)

  2. #22
    Det samma semlan! Tack för all hjälp!

  3. #23
    Pcpetter....

    Det var en miss av mig, när det strular för dig, om du vill lägga in en ny kodfil, kanallista, eller patcha om din mottagare, så kan man åtgärda detta med att göra som du gjorde, att stänga av mottagaren helt med knappen på baksidan, och testa igen....

    mvh semlan.

  4. #24
    Pcpetter....

    Kolla vilken EMU du har gör du i OSDMENY:n, för att boxen skall funka bäst när du kör med EMU, så skall du välja menyspråk till Engelska, sedan en sak till, vissa kanaler kan strula att få in ibland på vissa sateliter, då kan du testa att trycka på den röda exitknappen på fjärrdosan, och sedan ändra pid med Pg? eller Pg- på färrdosan, och därefter trycka på OK-knappen när siffrorna för Pid har ändrats, det finns flera olika pids att välja i mellan, så du får testa flera olika alternativ där....

    Detta är du tvungen att göra varje gång som du har stängt av din Samsung med knappen på baksidan tyvärr, för då tappar boxen minnet för detta tyvärr, stänger du bara av boxen med den röda knappen uppe till vänster på dosan, så behåller den alla pids i minnet...

    Detta med att ändra pid, får du tex göra på Hotbirdsatteliten på PrimaFila kanalerna och en del andra kanaler tyvärr, det är väl nackdelen med EMU:n i Sammyn tyvärr...

    mvh semlan.

  5. #25
    Sorry för kråkfötterna...

    ändra pid med Pg+ eller Pg- på fjärrdosan, skall det naturligtvis stå..

    mvh semlan.

  6. #26
    Tack semlan! Jag hittar dock inte vilken ver. jag har. Menar du "OSD Settings" under "System Setup", för där får jag inte upp något...

  7. #27
    Ett tips i forum teknik

    Det finns en knapp som heter "ändra", bra att ha om man slinter på tangenterna eller vill lägga till nått :lol:
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  8. #28

  9. #29
    Pcpetter...

    Kan tyvärr inte säga hur du kollar detta just nu, eftersom jag inte har denna Sammybox hemma för tillfället, men jag är ganska säker på att du skall se detta i Menyn högst upp någonstans i listen, och jag har för mig att detta ser du när du väljer OSD Settings, men jag är inte helt säker på dettta, i såfall får jag återkomma om detta...

    Det som T-Bird skrev här ovan, gällde nog mig tyvärr...

    mvh semlan.

  10. #30
    Oh well... Känner mig nöjd med kvällen och har öppnat en flaska rött! Sov gott!

Liknande ämnen

  1. Hjälp med SAMSUNG DSR 9500 VIA C1
    Av Mr__X i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-03-21, 10:57
  2. Hjälp! (Samsung DSR 9500 AZ)
    Av fuzz99 i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-01, 17:56
  3. [LÖST] Hjälp Samsung 9500 CI
    Av eamcast i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-03-17, 20:35
  4. Hjälp Conax Samsung 9500
    Av Bubbla i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-17, 12:00
  5. Conax / Samsung 9500 hjälp.
    Av kalle2345 i forum Canal Digital
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-03-12, 23:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss