Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 31

Ämne: Samsung 9500 - EMU-hjälp

  1. #1

    Samsung 9500 - EMU-hjälp

    Tjena killar! Har en Samsung 9500 501, 118, 504 som jag lagt på EMU 4.7. Har följt Myhran:s Guide på Zappafree.com men får ändå inte riktigt till det på sluttampen. När jag ska skicka upp "koderna" till boxan med programmet "DSR 9500 EMU Ed42" får jag felmeddelande "Wrong FW". Men nåt har jag fått in i boxen för när man trycker "EXIT" på fjärren så står det i "System Message", "[0] CAID=0B00 PID=0069", men trycker man på "Pg+" el. "Pg-" står det bara "NO ECM" och ingen bild kommer. Jag har provat med både ett GK och ett gammalt CD-kort i läsaren... Har sökt både på den här och andra sidor utan att lyckas. Någon som känner till en annan guide eller kan hjälpa mig på sluttampen?
    Tack på förhand! /PC

  2. #2
    När dessa EMU uppdateras/nedgraderas händer det att inte alla språken som den hade innan får plats. Detta betyder att du kan se rena "hieroglyferna" på TV:n är det så? Kan du ändra språket till Engelska?
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  3. #3
    Står på Engelska nu, men jag såg det du beskrev innan jag ändrade.

  4. #4
    I progget "DSR 9500 EMU Ed42" så kan du klicka på (?) högst upp till vänster och välja under Settings antingen Samsung Def eller Humax Def, beroende på vilken mottagare du har, och där väljer du även vilken comport du har kabeln sitter i datorn och till Sammyn, testa detta så skall de nog funka för dig....

    När du har kört över Rambin filen med senaste koderna, så skall du stänga av boxen på den röda knappen uppe till vänster på fjärrkontrollen till Sammyn, och starta om boxen med samma knapp, detta göres för att få in nya koderna i Sammyns minne....

    Lycka till nu Pcpetter...

    mvh semlan.

  5. #5
    Ska prova det strax! Spelar det någon roll om jag använder ett gammalt orginal CD-kort eller ett GK med dem rätta filerna på?

  6. #6
    Nopp, det skall det inte göra, vet bara att det funkar kanon med guldkort...

  7. #7
    Tillägg....

    Gå in i meny, och kolla att det står conax för den kortläsare som du har kortet sitter i bara...

  8. #8
    Tack för infon oxo Semlan. Funderar själv på att uppdatera min med ver 1.18, men det finns fler versioner av denna.
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  9. #9
    Det står Conax, men om man går in på den står det
    1) PIC:v1.40 (Irdeto+BetaCrypt)
    2) EEPROM: 12/06/2003
    3) "Massa konstiga tecken"...
    4) "Massa konstiga tecken"...'
    osv.

    Inget om Conax?

  10. #10
    Det är helt normalt det som står där, så skall det vara....

Liknande ämnen

  1. Hjälp med SAMSUNG DSR 9500 VIA C1
    Av Mr__X i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-03-21, 10:57
  2. Hjälp! (Samsung DSR 9500 AZ)
    Av fuzz99 i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-01, 17:56
  3. [LÖST] Hjälp Samsung 9500 CI
    Av eamcast i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-03-17, 20:35
  4. Hjälp Conax Samsung 9500
    Av Bubbla i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-17, 12:00
  5. Conax / Samsung 9500 hjälp.
    Av kalle2345 i forum Canal Digital
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-03-12, 23:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss