Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: "Nätrazzia mot musikpirater"

  1. #1

    "Nätrazzia mot musikpirater"

    Då var domedagen kommen då :cry:

    http://www.aftonbladet.se/vss/it/sto...544414,00.html

  2. #2
    Det är bara vapen skrammel :lol:

    Innan det blir en lagändring kan dom inte göra ett skit.
    Använder man DC och bara är i svenska hubbar så står sig BSA och allt vad dom heter med långnäsa
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    tycker det var mycket väsen för ingenting.. "30 000 svenskar varnade – laddade ner musik från nätet" senare i texten kan man läsa att varningen kom upp på datorn.. typ en ruta man bara klickar förbi utan att bry sig om!
    "Och nu stäms ett stort antal storskaliga musikpirater." Ja fast inte i Sverige står det också om man läser lite noga.. Så det var bara vanlig nyhetstorka!

  4. #4
    hmms, än så länge e de ju inte ens olagligt att tanka hem heller så?

  5. #5
    Finns det någon som har ett bra länktips på vart man kan ladda ner musik :?: :?:

  6. #6
    Hur ska man tolka denna länk då när det gäller musik?
    http://www.idg.se/ArticlePages/20040...537_IW.dbp.asp

    Om företagen kollar om någon laddar ner och delar med sig, är detta INTE förenligt med svensk lag, som INTE tillåter personintrång av något slag...iaf inte utan tillstånd vad jag vet....
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  7. #7
    Jag är nog en av dom där 30 000. Har fått två varningar från telia och antipiratbyrån. När jag får mitt tredje stänger felia ner mitt internet Men antipiratbyrån ringde till mig också en gång och frågade om jag sålde brända dvd filmer och konsol spel. Då skrattade jag och sa - Inte till dig i alla fall. jävla stjärnor dom där Men hörde någonstans att man kan ha en liten hållhake på dom, tex att det enda sättet dom kan se om jag har ''olaglig'' musik,filmer,spel osv är att dom går in på min dator och tittar vad jag har. Men tänk så vill inte jag att dom gör det? Får dom göra det då?
    --> NOLLTOLERANS <--

  8. #8
    Om du nu lyckats att få 2 varningar så undrar jag vilket P2P du använder.

    Själv kör jag bara DC och om dom ska se vad jag delar ut så måste dom först bryta mot hubreglerna (inga BSA osv får ansluta), dom måste dessutom själva dela ut skyddat material.

    Telia är nog en av dom ISP:er som är flitigast att varna folk också, BBB tex skiter fullständigt i vad man gör det är inte deras sak utan det är upp till var och en
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  9. #9
    Jag kör med Dc++ och ibland BitTorent. På båda varningarna så har det stått vad dom reagerat på. I den senaste så sa dom att jag hade delat ut Doom3 och Rånarna. Sedan så måste telia kunna se på något sätt hur mycket jag laddar ner i månaden och där rör det sig om ganksa mycket. Så därför kanske dom kollat upp mig. Eller så har jag kankse varit på fel hub vid fel tillfälle.
    --> NOLLTOLERANS <--

  10. #10
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Peerguardian är ett bra program för er som inte vill att företag ska se vad du sysslar med

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 20:34
  2. Till "comhit crew" eller nån annan "kunnig&qu
    Av simpsons_2002 i forum Com Hem
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-08-19, 16:37
  3. Comhem boxar!!Malmö""""
    Av musse64 i forum Com Hem
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-02-06, 10:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss