Sidan 2 av 11 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 104

Ämne: OBS BILD HAR KOMMIT. Spännande mojäng till Kabelvision

  1. #11
    är det en rft som du ska pröva?

  2. #12
    Har aldrig hört uttrycket rft men den förkortningen står i alla fall inte i instruktionerna
    Auktoriserad julmusttestare.

  3. #13
    jag provade med en sån ifrån staterna (en svart rektangulär box som hette rft gold 2003) men för mig så gick det inget vidare så jag la ner det projektet.jag funderar på om jag ska prova att programmera ett chip själv,ska tydligen vara både billigast och ganska lätt att göra enligt några forum i usa och england

  4. #14
    Fick du ingen bild alls.
    Du var inte tvungen att initialisera din dekoder.
    Det är i och för sig ingen rft gold 2003 jag skall få men de kanske funkar på ett ungefär likadant.

    Läste om den du provat och hittade RFT 2004 PLUS GOLD PLATINUM som skall funka till jerroldmottagare som kabelvision har. Det var pengar tillbaka garanti på den oxå. Men den kosta 500 spänn.

    På kabelvisions låda står det IDP7 och 2004 plus guld klarar DP7 men det kanske är samma sak?

    Den mojängen jag skall få så kollade försäljaren upp att jerrold 550lådan skall funka ihop med mojängen. Det är väl därför han skickar en gratis så jag kan testa för jag sa att jag ville ha fem.
    Auktoriserad julmusttestare.

  5. #15
    nej den kodade inte upp dom kodade kanalerna,den kunde ställas in i 4 olika frekvenser och 2 olika kodningslägen men den kodade inte upp bilden för mig hur jag än försökte,jag har för mig att min dosa hette rft gold 2003 så det kanske är en uppdaterad version som du har fått tag på och då får jag hoppas att det går bättre för dig än vad det gjorde för mig, jag tänker nog försöka med att programmera ett chip själv när jag får lite tid över det ska tydligen funka med ad tekniks programmerare och ett 12c509a chip

  6. #16

    kabelvision

    Det finns många olika decodrar man kan bygga själv till en liten kostnad. Har själv byggt 3 olika och ju mer avancerad desto bättre bild.Har bara haft problem på kanal+ och tv5, alla andra är perfekt bild.
    Humax vaci 5350 2 lnb hotbird-astra1
    Triax dvb 65s 1 lnb astra2
    kabelvision

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av biffen
    nej den kodade inte upp dom kodade kanalerna,den kunde ställas in i 4 olika frekvenser och 2 olika kodningslägen men den kodade inte upp bilden för mig hur jag än försökte,jag har för mig att min dosa hette rft gold 2003 så det kanske är en uppdaterad version som du har fått tag på och då får jag hoppas att det går bättre för dig än vad det gjorde för mig, jag tänker nog försöka med att programmera ett chip själv när jag får lite tid över det ska tydligen funka med ad tekniks programmerare och ett 12c509a chip
    Det är ingen rft gold eller liknande utan det är en mojäng från ett annat företag än de som tillverkar rft som vi pratat om. min kallas för cube.
    Får den väl i början av veckan.
    Måste dock skaffa en eliminator först.

    Men cad är det för chiplösning du skall göra?

  8. #18

    chip

    12c508 använder man till dom jag har byggt bland annat. Maxipic, Maxinew och andra. Finns bra beskrivningar på nätet.
    Humax vaci 5350 2 lnb hotbird-astra1
    Triax dvb 65s 1 lnb astra2
    kabelvision

  9. #19
    Nu har jag fått grejen men skall bara köpa en strömadapter till den. Skall också få svar på om den skall inkopplas innan serienummersmodulens "cable in" eller rakt in på den andra "cable
    in".

    För övrigt är det typiskt att samma dag jag får grejen så föräras jag med en piratdekoder som funkar jättebra.
    Men men, funkar grejen kan jag glo på tv i stereo , hehe.

    Det finns ju fler tv-apparater i ett hushåll.
    Auktoriserad julmusttestare.

  10. #20
    Fungerar den där mojängen Elvings?
    skulle vara intressant och veta hur det gick.

Liknande ämnen

  1. dekoder till kabelvision
    Av zam1000 i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 23:32
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-10, 23:00
  3. Program till Kabelvision??
    Av Dedu i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-08-16, 16:39
  4. [LÖST] dekoder till kabelvision ???
    Av Moozzii i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-09-26, 13:48
  5. har lösningen till 212'an kommit än???
    Av niklazanderzzon i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-03-09, 08:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss