Sidan 3 av 11 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 104

Ämne: OBS BILD HAR KOMMIT. Spännande mojäng till Kabelvision

  1. #21
    Jag har bara hunnit testa den en snabb gång. Det är egentligen inte jag som har kabelvision utan en släkting.
    Dock så lämnade jag den till en polare som skall prova den hos sig.
    Det skulle kunna ta upp till 24 timmar att initialisera den enligt instruktionerna.

    Jag bad att han skulle höra av sig tisdag kväll och berätta.

    Om den inte funkar med en dekoder som det är abbonnemang på så skall vi i nästa steg prova den med en dekoder som det ej är abbonnemang på.


    Mojängen skall blinka till 2 gånger innan man talar om för den att den skall börja avkoda. Dessa blinkningar fick inte jag under den korta tid jag hann testa.

    Men jag återkommer om testerna.
    Auktoriserad julmusttestare.

  2. #22
    Skall på måndag skicka en dekoder och kuben till de som tillverkat kuben.
    De är övertygade att de kan fixa en kub som avkodar kabelvision men de behöver läsa ut nåt ur dekodern.

    Testerna vi gjort med kuben visar att den inte kommunicerar på rätt sätt med dekodern. Eller tvärtom.

    Arbetet fortsätter med att lösa problemet.
    Återkommer i ämnet.
    Auktoriserad julmusttestare.

  3. #23
    Härligt jobbat.. Det är bra med ambitiösa människor som lägger lite arbete för free-tv och inte bara snackar!

    LYCKA TILL!

  4. #24
    Jag gör vad jag kan.
    OCH framförallt hatar jag det företag jag jobbat för på grund av deras dåliga kundvänlighet.

    kan dock ej lova att allt blir bra till vår fördel men jag skall banne mig försöka även om det kostar mig några slantar och jag ej har kabelvision själv. (dock har en nära släkting det).

    Tack för uppmuntran.
    Auktoriserad julmusttestare.

  5. #25

  6. #26

    hehe

    jag va ju lite lat så jag köpte en avkodare från spanien å har kollat på tv i 2 år nu.. va f*n man får ju bara gå fram till tv'n ibland om man inte gillar den ljusa bilden
    4-500 kostade den med frakt har jag för mig..

  7. #27
    Paketet är skickat med kuben och en dekoder.
    Nu är det bara att vänta på resultatet av undersökningen de skall göra.
    Auktoriserad julmusttestare.

  8. #28
    Det är inte så att den "boxen" du fick från USA bara går på NTSC??? när vi här använder PAL???

  9. #29
    Det är inte boxen utan en cube du kopplar in innan din originalbox som du fått av kabelvision.( Jerrold) På det viset kandu använda din egen box med minsta utbudet och ändå få alla kanaler utan någon kvalitetsförsämring som störningar vid ljus bild och liknande.
    Det är lite schysst att ge kabelvision någon krona i månaden för att man använder deras låda för att byta kanal.

    Sedan är den inte från USA utan Irland. Jag har säkert skrivit USA tidigare av misstag då jag hade kontakt med ett USAbolag också.
    (Bra fråga annars)

    Det är alltså en orginalbox från kabelvision som jag skickat och ingen egen inköpt över nätet. (Ifall kabelvision har något special i sina boxar från fabrik)

    De verkar vara intresserade att lösa detta då kabelvision har över 100000 kunder och skulle bara 1% skaffa en kub så är ju det minst 1000 stycken för det företaget.
    Auktoriserad julmusttestare.

  10. #30
    Boxen (Jerrold) har anlänt idag Fredag till företaget i Irland.

    Vi får se till veckan om de har kommit på något.

    Fortsättning följer.
    Auktoriserad julmusttestare.

Liknande ämnen

  1. dekoder till kabelvision
    Av zam1000 i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 23:32
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-10, 23:00
  3. Program till Kabelvision??
    Av Dedu i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-08-16, 16:39
  4. [LÖST] dekoder till kabelvision ???
    Av Moozzii i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-09-26, 13:48
  5. har lösningen till 212'an kommit än???
    Av niklazanderzzon i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-03-09, 08:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss