Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: Radiotjänst (super korkade ...)

  1. #1

    Radiotjänst (super korkade ...)

    Hej!

    Kan inte låta bli att bli förbannad!

    Radiotjänst meddelar att en ViaSat/Canal Digital motttagare via Parabol har en kanalväljare, "DU KAN JU VÄLJA KANAL ELLER HUR ...." och allt med kanalväljare räknas som innehav och då skall man betala TV-avgift.

    Sedan kvittar det om man har en LCD/Plasma utan kanalväljare. Avgiften gäller även videokamera och DVD med kopieringsmöjlighet.

    MAN blir störd!

  2. #2
    Sverige är ett piss land

  3. #3
    det med tv avgift ska bli slut istället får alla hushåll betala en avgift. det spelar ingen roll om man har tv eller inte. det kan beropå att så många inte betalar licens rätta mig om jag har fel
    viasat-cd motarbetar varandra men vi hjälps åt m.v.h.reidar fra BREKKEN

  4. #4
    håller aldrig i domstol... saxat från radiotjanst.se

    "4 § Skyldigheten att betala TV-avgift omfattar inte sådana TV-mottagare som på grund av sin konstruktion inte kan användas för att ta emot markbundna sändningar. Lag (1997:1164)."

    så kan du inte se markbundet på din mottagare så är du inte skyldig att betala.

    >>>tillägg<<<

    Sedan menar du väl DVD med inspelningsmöjlighet. En DVD Brännare är med all säkerhet inte Avgiftsskyldig.

  5. #5
    Ring och kolla med radiotjänst - vilka nötter! Så får ni själva höra. ALLA skall betala licens på något sätt ... av minsta jävla anledning. 1852 sek eller vad det är nu är ca 160 sek/månad.
    Inte undra på att man inte vill betala mera utan kör med egna kort. Oavsett om man tittar på Boxer, Viasat eller Canal Digital så skall man betala TV-avgift. Det finns säkert en kanalväljare någonstans )

  6. #6
    du har alltid rätt att överklaga ett felaktigt beslut. bör bara vara att visa specifikationer på din utrustning för att få rätt. Lagen är ganska glasklar.

  7. #7

    Glad!!!

    Jag är så jävla glad att jag inte betalar tv-licens!!! Känns helt underbart!!!

  8. #8
    en ganska överflödig utgift

  9. #9
    Så här står det på Radiotjänst hemsida: http://www.radiotjanst.se/

    3.Men om jag bara tittar på kabel/satellit-tv?

    Avgiften är kopplad till själva innehavet av tv-mottagare enligt
    1§ lag om TV-avgift.

    Även om du bara tittar på kabel-tv/satellitkanaler eller om du inte
    alls använder tv-mottagaren är du avgiftsskyldig.

    Tv-avgiften ingår inte i kabel-tv eller satellit-tv-avgifterna.

    Enligt det här så är ju vi alla skyldiga att betala Tv avg. eller......... :?:
    CD ABB 70CM THOR SIRIUS
    COMBOBOX

    "Hjälper inte tjära, brännvin eller bastu är du döden nära!"

  10. #10
    X-Files allt handlar om att man inte har en mottagare som kan ta in marksända program. Alltså att man inte har en vanlig tv eller video. Har man en digitalmottagare som inte tar in marksända kanaler och har den kopplad till tex en projektor eller monitor (utan tvtuner) så är du inte skyldig att betala någon avgift. Allt detta samanfattas fint i lagboksutdraget i mitt tidigare inlägg.


Liknande ämnen

  1. Radiotjänst
    Av JeppeBerg i forum Com Hem
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 10:38
  2. Radiotjänst TV-pejling
    Av KillaH i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-05-10, 00:01
  3. Super billigt ABB
    Av trollhattan i forum Viasat
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-03-28, 23:59
  4. Super Bowl
    Av Deg i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-02-06, 15:57

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss