Sidan 2 av 8 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 78

Ämne: Är det bara jag eller finns det flera ....

  1. #11
    Tack för dinna snabba svar .... men hos mig funkar det inte heller med kabeln - kopla ur - kopla in --
    ------------------------------------------------

    Samsung 9500 AY
    Multiprogrammerare 3.5 /1.5
    MII kort

  2. #12
    va står det när du programerar med den nya filen dvs från 24:e dec?.. hittar den ATR och programerar utan problem?

  3. #13
    jodå ge inte upp fick göra det en massa gånger både kabeln mellan data och brännare samt strömkabeln . brännare i phoinex läge rätt com port och det funkar
    är kass på det här med boxer och parabol så jag behöver så mycket hjälp som möjligt

  4. #14
    du måste prog den gamla filen först när du gjort det så kör du den från 23 -12 vadå står vardå??
    är kass på det här med boxer och parabol så jag behöver så mycket hjälp som möjligt

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av Anders_79
    va står det när du programerar med den nya filen dvs från 24:e dec?.. hittar den ATR och programerar utan problem?
    Det progg. kortet utan problem , men får ingen bild på TV .....
    ------------------------------------------------

    Samsung 9500 AY
    Multiprogrammerare 3.5 /1.5
    MII kort

  6. #16
    gör en norsk reset på din box. proggar den som den skal från filen 29-6
    är kass på det här med boxer och parabol så jag behöver så mycket hjälp som möjligt

  7. #17
    a precis...pröva flera gånger me att dra ut kabeln o sätta brännarn i pheonix läge.. ..ibland vill den bara in bränna o hakar upp sig.. men om du lyckas att bränna den gamla filen först o sen den nya då kommer det funka... jag hade samma problem som du.. men till slut gick de o bränna in den gamla filen, o sen brände jag in den nya o då funkade allt ...

    PS. kolla om du har chipet åt rätt håll... .. hände mig engång..haha.. lite ops:

  8. #18

    Re: Är det bara jag eller finns det flera ....

    [quote="Dado2002"]Hallo grabbar,

    Nu har jag provat med alla alternativ och hos mig funkar furtfarande inte.
    Bilden försvan plotsligt igår kväll och sedan dess har jag inte lyckats progga kortet så att det funkar.

    Så du hade alltså den nya filen redan på kortet? som Skanekrille sade.

    Gör nu om alltsammans igen, skapa ett bibliotek på hd'n döp det till (nu jävlar skall jag lyckas) tag ner dom två filerna igen från forumet här M-II041223.zip och 29-6m2.zip . På med bananen ström på och 3.59 mhz, kör 29-6 när det är klart lägger du på 041223. Ps kolla så att batteriet till brännaren är OK.
    Lycka till.
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

  9. #19
    hur gick det fick du igång det
    är kass på det här med boxer och parabol så jag behöver så mycket hjälp som möjligt

  10. #20
    Nej .... Om jag kör fix filen då vissas DOS fönstret i 3-4 sekunder sedan försvinner det .... Angående den gammla filen från juni månad .... han säger fortfarande att "The card is not writen" .... Fattar ingeting .... ops:
    ------------------------------------------------

    Samsung 9500 AY
    Multiprogrammerare 3.5 /1.5
    MII kort

Liknande ämnen

  1. Flera boxar, men bara 2 kort.
    Av kalle190 i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-01-02, 10:52
  2. är det svart hos er eller bara här
    Av 1000foting i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-16, 20:51
  3. hmm bara jag eller?
    Av zadom i forum Canal Digital
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2004-11-16, 14:47
  4. [LÖST] Är jag bara dum eller?
    Av Twan i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-12, 13:42
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-05-17, 06:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss