Sidan 2 av 11 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 109

Ämne: Via 2 GK

  1. #11
    Hur går det? får du ut nå kul ur kortet? :smile:
    Fick du tag i P**Cr**k?

    /Håkan
    DM800HD
    OSCAM (Linux)

  2. #12
    P**Cr**k? ?

    Är det något problem med dina tangenter som gör att det blir stjärnor?
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  3. #13
    Japp.. Nejdå är bara van att censurera mina inlägg.. :smile: /Håkan

  4. #14
    måste ha picCrack och några verktyg för att kontrollera om eepromen är krypterad...

  5. #15
    jag försöker leta på PicCrack åt dig.. måste ju ha nått å göra i mörkret (M2) :smile:
    DM800HD
    OSCAM (Linux)

  6. #16
    tack.
    Jag kom och tänka på en sak. Behöver man anorlunda hex filer till en sagem?? tex fungerar det med vanliga hexfiler(viaccess 1) till en sagem ISD 4450??

    EDIT: ISD 4150

  7. #17
    finns där en sagem som heter 4450?
    viasats=4150
    boxer=4410
    tidigare var där ingen skillnad på sagem boxarna när det gällde filer

    det finns 2 olika guldkort ett med a på ett utan,ett av dom kunde vara tjuriga när det gällde krypterade filer,minns inte vilket
    a:et är ingraverat i chipset
    jag tror faktiskt att 08 nycklen finns i eepromet inte
    pic

    mvh
    t

  8. #18
    Sagem ISD 4150 är det.

    Det där med krypterade eeprom på vissa kort, berätta mer.

    Hur ska en nyckel se ut och finns det något program man kan använd och kolla om den är valid?

  9. #19
    Tja, på mitt så är det faktiskt ett "a" på kontakten. Det fungerar till viaccess 1 (tv3,ztv). Men inte till via 2. kan detta vara felet? de kombinerat med min sagem kanske?

    Så här ser mitt kort ut. a i mitten.

  10. #20
    men sagem 4150 är en viasatbox ev. uppgraderad till videoguard,den kan man inte använda till boxer eller?
    tidigare använde man bla viaencrypt till boxer,viasat och comhem då var det eeprom filen som var krypterad inte picfilen
    hur nycklen skall se ut?
    Viaccess2, Ident: 02 05 00 (Senda)
    08 :
    xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx
    troligen denna längd på nycklen
    men kan du öppna filen och den är crypterad så borde även 02 05 00 siffforna vara omkastade
    om det finns något program vet jag inget om
    mvh
    t

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss