Sidan 3 av 11 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 109

Ämne: Via 2 GK

  1. #21
    det där med 4150, var bar en fårga om det kanske var något specielt med sagem.

    Du vet inte någon bra via 2 editor??? Jag tror den är krypterad, men det är som sagt en dump från ett fungerande kort. GÅR det att ha eepromen krypterad men samtidigt användbar i en mottagare, så att den bara blir oänvändbar när man läser ut dem och bränner in på nytt???

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av kalle190
    Det fungerar till viaccess 1 (tv3,ztv). Men inte till via 2.
    Kan du förklara vad du menar med ovanståeende?
    Med uttalandet att du har en 4150 så låter det ju som att du kollar på sattelit.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #23
    Jag ta allt en gång till:
    A) Jag har en 4150 sagem till viasat (ska ej använda denna, bara med som exempel)
    B) Jag har också en SAGEM 4410

    1. Har någon någon bra via 2 editor?

    2. Jag tror den är krypterad, men det är som sagt en dump från, om jag hade det, ett "fungerande" kort. GÅR det att ha eepromen krypterad men samtidigt användbar i en mottagare, så att den bara blir oänvändbar när man läser ut dem och bränner in på nytt?

    3. På mitt kort är det faktiskt ett "a" på kontakten. Det fungerar till viaccess 1 (tv3,ztv). Men inte till via 2. Kan detta vara felet kombinerat med min sagembox (B)?

  4. #24
    4. Vet någon något sätt att dekryptera eepromen från diverse olika krypterings system?

  5. #25
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    469
    Tackad
    28 gånger
    Du har INTE en dump ifrån ett fungerande via2 kort. Kanske tror du att så är fallet men det har du inte, det kan jag garantera.

  6. #26
    NEHE okej då. SKIT samma. Då säger vi så här: Om jag hade det.

  7. #27
    Citat Ursprungligen postat av kalle190
    3. På mitt kort är det faktiskt ett "a" på kontakten. Det fungerar till viaccess 1 (tv3,ztv). Men inte till via 2. Kan detta vara felet kombinerat med min sagembox (B)?
    Hela Boxers utbud är via2 (PC2.5) hur i hel*ete kan du då se tv3 och ztv men inget annat?
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  8. #28
    jag kan se tv3,ztv på satelit (viaccess 1). Läs vad som skrivits, och snälla svara.

  9. #29
    Ge mig kortet så skall jag läsa ur skiten...
    Dreambox, 70cm parabol med fyra LNB. Senaste Hydra med cardsharing Cona* och viaspratt, comhem cardsh* på dm 500, xbox 360 samt 2 xbox och en htpc

  10. #30
    bara för att du kan se tv3,ztv på sattelit , betyder de inte att du har ett boxer kort.....

    Alla kan se ztv,tv3 på sattelit med piratkort , Viaccess är inte samma på boxer och viasat om de är de du tror...


    Prova stoppa ditt sattelit kort i din boxer då får du se att de kommer bli kolsvart !

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss