Sidan 11 av 11 FörstaFörsta ... 91011
Resultat 101 till 109 av 109

Ämne: Via 2 GK

  1. #101
    håller med , kalle190 är full av skit bara....
    Grabben håller på och försöker kopiera ett Guldkort så varför vara så negativ?
    Kom med konstruktiva inlägg ist för å bara kasta skit på nån som vill ha hjälp.

    Inte för att det här inlägget var så vidare konstruktivt men ändå :smile:

    /Håkan
    DM800HD
    OSCAM (Linux)

  2. #102
    förök få det att kopieras sedan , kan vi dra slutsatser , tycker jag !

  3. #103
    Citat Ursprungligen postat av trollhattan
    1. stoppa kortet i boxen så ser du om nyckeln funkar eller ej

    2. morphex
    Jo, det är klart!
    Men i morphex så måste man ha providerfiles från tex VIAFM för att göra hex-filer. I providerfilen så finns det mer information än bara koderna. Någon som har en ide om hur jag ska lösa detta?

    snälla, undvik onödiga inlägg!

  4. #104
    Trams eller inte 8388 visningar talar väl sitt tydliga språk.
    Det är nästan att man skulle klistra tråden istället som en FAQ om Guldkort även om slutet kanske blir en besvikelse.

    Personligen tror jag Kalle190 har någon koppling till Prieuré de Sion

  5. #105
    Hemliga sällskapet Prieuré de Sion ? Vad har det med Kalle190 att göra.
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

  6. #106
    snälla, håll er till ämnet!

  7. #107
    Citat Ursprungligen postat av kalle190
    Citat Ursprungligen postat av trollhattan
    1. stoppa kortet i boxen så ser du om nyckeln funkar eller ej

    2. morphex
    Jo, det är klart!
    Men i morphex så måste man ha providerfiles från tex VIAFM för att göra hex-filer. I providerfilen så finns det mer information än bara koderna. Någon som har en ide om hur jag ska lösa detta?

    snälla, undvik onödiga inlägg!
    det finns tomma prividers.txt man kan ladda hem och själv skriva in nycklar i.
    men jag undrar om morphex klarar av att göra hexfiler till boxer
    den nye nycklen till boxer är troligen dubbelt så lång som den gamle nycklen,jag vet inte om morphex är konstruerad för det

    mvh
    t

  8. #108
    ok, tack. Ingen som vet något program som klarar det (via 2)?

  9. #109
    Som ni ser så hänger det en röd lapp bredvid kalles namn, eftersom jag tror att det finns dom som följt tråden och sitter där ute och hållit tummarna och sagt "hoppas hoppas", så kan det förtjäna en kommentar.

    Han kontaktade mig igår och bad om hjälp, för att jag överhuvudtaget skulle orka med hans svammel så villa jag bara ha svar på en fråga "har du verkliget sett ett guldkort sitta i boxen och samtidigt ha bild på TVn"?
    Tror ni jag fick svar? Nej bara svammel om hemligt hemligt, kopiera hit o dit, vilka prog ska jag använda

    Tillslut så får jag fram att han öppnat det avlästa eprommet med p-nisses editor och där minsann kunnat se 08 nyckeln.
    Frågar då om han kan se några providers.
    Får till svar: Jajjamensan, 00C800 osv...
    Jag skicker då över 08 för 00C800 = 77 42 .............. och berättar att han är lurad uppåt väggarna eftersom det är en gammal boxerfil och inget att hålla på med.
    Detta är nått en väl dresserad chimpans kunnat ta reda på själv, men vad händer?

    Jag blir då beskylld för att hackat hans PC (hur kunde jag annars känna till den?), då är liksom gränsen passerad av vad jag tar emot

    Case closed
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss