Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Digital-TV-kort till HTPC för UPC?

  1. #1

    Digital-TV-kort till HTPC för UPC?

    Som rubriken säger. Jag ska bygga en HTPC och tänkte då ersätta den hemska och VARMA digital-tv boxen från UPC. Jag undrar därför ifall någon har erfarenhet från TV-kort till dator för UPC:s nät.

  2. #2
    Ups går på kabelnätet väl?
    då är det en DVB-C du ska ha

  3. #3
    Jepp, kabelnät. Men när jag läser i forumen så verkar UPC vara extra klurigt med sin box som saknar kort och är centralstyrd. Kommer det att fugnera med ett DVB-C kort ändå? Jag har försökt men inte fått svar från EN ENDA person som har tv-kort till UPC digital-tv. Någon?? Snälla!

  4. #4
    Tror att du kommer få stora problem att se nått utan deras låda, har aldrig sett nått hack för UPC :-(
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5
    Enkel förklaring:
    Det som normalt sitter på programkortet sitter inne i boxen.

    Jag har hört av polares polare att några med nära anknytning till UPC har lyckats gratistitta genom att programmera om en krets. Men polares polare-rykten är ju inte att lita på.

    I varje fall som kommer du inte kunna använda ditt kort om du vill se på kodade kanaler. Möjligtvis att det finns några öppna, inte vet jag.
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  6. #6
    Jag har alltså inte tänkt att hålla på med pirat-grjer. Det enda jag vill göra är att kunna se samma tv-kanaler med mitt tv-kort som med min box. Är detta möjligt?

  7. #7
    Har inte sett DVB-c kort med kortläsare, så det är väl svar nog

Liknande ämnen

  1. HTPC + Canal Digital + flera tuners
    Av rcane i forum HTPC
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-04, 11:34
  2. angående kort till canal digital
    Av gollen i forum Canal Digital
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-09-19, 14:03
  3. Ang. kort till c-digital
    Av Göran2 i forum Canal Digital
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2003-10-07, 23:52
  4. Kort till Canal Digital
    Av Stimo i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-02-03, 09:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss