Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 54

Ämne: fotboll

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av mirve
    Annars finns det att ladda ner emu och ram file ( koder till b a Sky Italia , TPS , Digital+ - mycket europeiskt fotboll ) för sammy som man kan ladda ner i mottagare via seriell port .
    Mycket smidigt , fungerar nästan med flera kort .

    Allt finns här :

    http://papagen.sat-key.org/
    NEJ de kan inte rozenberg ha. han har fel SAmmy modell.

    för di att... de fungerar inte att ha EMU på "A"- modellerna.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  2. #12

    Re: fotboll

    Citat Ursprungligen postat av rozenberg
    Till Anders 79! Jag har fyra mikrohuvud, alltså hittade jag TPS Star på Hotbird-4. Du nämnde titaniumkortet men jag har en Sammy 9500 AY och både guld- och M2- kort. Med guldkortet ser jag allt nordiskt som fortfarande sänds i Viaccess dock inte TPS. Behöver jag inte nån modul då? Var hittar jag hexfiler till den Viaccesstyp som krävs? Har naturligtvis en MP 3.5 brännare. PPV Multivision, vad är det, var finns det?
    Vad jag vet så funkar bara TMB filerna bara till titaniumkort.. och då behöver du inte någon modul för att titta på TPS...vill du oxå titta på
    Seca 2 kodade kanaler på ex Astra eller cyfra + på hotbird.. måste du ha en modul som klarar seca 2, då kan du titta på spansk / polska canal + paketen...

    PPV Mulitvision kanalerna är ungefär som CD PPV kanaler.. filmerna där går på engelska men ingen svensk text, på dessa kanaler går oxå Premier league fotbollen, och efter kl 22:00 blir det en massa XXX filmer:

  3. #13

    fotboll

    Anders! Vad jag förstår, behöver jag köpa ett titanium-kort till TMB. Vilken modul rekommenderar du till Seca2, vilket kort behövs till det och/eller Cyfra+? Duger mitt M2 kort bara till Conax?

  4. #14
    Den bästa modulen är Dragon. Ja ett titaniumkort funkar kanon till TMB filer, bästa pris får du väl hos almsat. 400 kr eller 350 kommer inte riktigt ihåg.. de va länge sen jag köpte därifrån.
    Men dragon camen+ loader kostar runt 1200 :-

    Om jag va dig så skulle jag nöja mig med ett titaniumkort o titta på TPS, man vet aldrig när M II kommer igång

  5. #15
    Ska bara kolla om jag fattat detta rätt.

    För att se TPS och franska ppv kan man använda sig av sitt Titanium,
    TMB filer, Nokia 9802, Conaxmodul samt givetsvis flytta parabolen mot Hotbird.

    För att se Seca2 kanaler på Astra gäller i princip samma sak men där måste du ha annan modul. Typ Dragon eller Aston cam

  6. #16
    Ska du se seca2 behöver du först o främst ett annat kort, det går inte med ett titanium.

    TPS håller väl på att byta crypto igen, ska köra ren via2 (PC2.5) och thalescrypt
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  7. #17
    Jora det finns filer till titanium för seca 2, hurvida TPS ska byta crypteringssystem har jag ingen aning om

  8. #18
    Du har rätt men det är bara D+ som fungerar
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  9. #19

    fotboll

    Ett stort tack till alla som svarade på mina inlägg. Har nu skaffat ett blått titaniumcard som jag redan programerat med TMB-filer och därefter öppnat många nya kanaler (bl.a. TPS och Multivision). Vill också passa på och tipsa andra fotbollsintresserade om den förnäma siten
    http://64.77.87.5/sport/DL med aktuella matcher och på vilka kanaler samt krypteringar som de sänds i !

  10. #20
    Ett korrigering till fotbollssitens adress: ta bort "DL".
    Den rätta adressen igen: http://64.77.87.5/sport/

Liknande ämnen

  1. Fotboll
    Av Evex i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-08-17, 22:20
  2. Fotboll
    Av ekno_ i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-09-19, 16:09
  3. Amrekansk fotboll [NFL]
    Av johan455 i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-08, 08:30
  4. Fotboll hos canaldigital
    Av Mega-Man i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-04-30, 10:47
  5. Fotboll
    Av telianen i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-08, 17:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss