Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: 1 kort och 2 TV-Apparater

  1. #1

    1 kort och 2 TV-Apparater

    Hej!
    Jag har läst igenom lite på forumet och har en fråga som säkert låter n00big.
    Jag har i mitt vardagsrum en comhem box med ett orginal kort.
    Nu undrar jag fall man utan att behöva slänga upp linuxservrar och cardsharea bara kopiera kortet i boxen och skaffa en ny box och koppla in i en TV i ett annat rum?
    Tack för svar på förhand
    /Mortlin

  2. #2
    Det finns i dagsläget INGA piratkort till ComHem.
    Alternativet är Cardsharing.
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

  3. #3
    Okej... Jag fatta också att det inte fanns piratkort
    Tänkte inte ens att det klassades som piratkort när man bara kopierar nått man har... Men man är ju lite pantad vissa dagar

  4. #4

    Trådlös lösning

    Gör som jag, jag köpte en trådlös överförare/sändare som jag kopplade till boxen, och därigenom kan jag ta utbudet även vid andra teven (Men det blir naturligtvis samma kanal på bägge apparaterna, men bra ändå när tanten bokat sig vid stora teven och vll se sitt favoritprogram i marksända utbudet). Funkar skitbra och billigare än en box till

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Mortlin
    Okej... Jag fatta också att det inte fanns piratkort
    Tänkte inte ens att det klassades som piratkort när man bara kopierar nått man har... Men man är ju lite pantad vissa dagar
    Det är det som är problemet!! hade man kunnat kopiera originalkortet så hade problemet varit ur vägen. Då hade vi haft "piratkort"
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Samoth
    Citat Ursprungligen postat av Mortlin
    Okej... Jag fatta också att det inte fanns piratkort
    Tänkte inte ens att det klassades som piratkort när man bara kopierar nått man har... Men man är ju lite pantad vissa dagar
    Det är det som är problemet!! hade man kunnat kopiera originalkortet så hade problemet varit ur vägen. Då hade vi haft "piratkort"
    Finns ingen anledning å kopiera ett orginalkort, då dä fungerar lika bra mä å använda kortdelning. En Dreambox DM500C fungerar perfekt till dä, eller en server för kortdelningen, å en Dreambox för att kunna titta.

    mvh humlan. (Skype anrop = humlan57)

Liknande ämnen

  1. Fler tv apparater?
    Av tonpet i forum Viasat
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-09-06, 05:10
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-09, 15:48
  3. Digital-tv på två tv apparater
    Av Lafayette1 i forum Com Hem
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-09-19, 22:00
  4. Flera tv-apparater ??
    Av belgare i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-03-18, 19:51

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss