Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Baslåda

  1. #11
    okej... men kan inte steget lätt bli överhettat om så mycke ström går igenom det. har kollat runt på lite fläskiga kvalitetssteg men ja kan lätt säga att priserna avskräcker =)

  2. #12
    vilken prisklass kan du tänka dig då?

    med tanke på ett subben bör kosta ca 6000kr ny och är en av det värsta basar du kan köpa för vettiga pengar (var ett tag sedan jag pyssla med bilstereo så jag är inte säker på priser i dagens läge) så tycker jag det vore galet att snåla för mycket på steget, som faktiskt jag tycker är det viktigaste..

    är det denna?


    eller är det den äldre som har svart korg? (spelar ingen roll, lika grym den)

    två kraftiga kondningar kostar ju över 3000kr.. tycker jag känns lite onödigt? + att det inte lär göra någon större skillnad.. 1st kan jag dock förstå

    är jensen steget på 1x500w vid 1ohm, 2 ohm eller 4ohm?

    jag skulle nog köra på någe sådanthär
    http://www.blocket.se/view/5726136.h...l=0&c=1&city=0
    eftersom man har begränsad ekonomi
    VU+

  3. #13
    det är den gamla modellen JBL GTi 1500. och jag kan säga att jag fick den för långt ifrån nypris så jag hade väl inte planerat att lägga ut en förmögenhet på att få den o spela, men det är ju bra om man kan få igång den me de man har. jensen steget är 500 i 2 ohm tror jag. står på baksidan att de kör 1x350 i 4 ohm

  4. #14
    Bara att prova... Spelar det bra utan att bli floffigt så funkar det väl
    VU+

  5. #15
    ja får ta o göra det. går det inget vidare så får ja väl spara ihop till ett P6002 eller nåt

  6. #16
    jag har nu kopplat in alltihop i bilen och kan nog säga att de funkar bra. jensen steget levererar klar o kraftig bas tills ja vrider level till ungefär 3/4. Och vid det laget är det mer än vad jag behöver för att lyssna på musik, kan ja lova. Men eftersom jag provat med olika kablar och på så vis förbättrat ljudet på högre effekt så har jag misstänkt att de ligger i strömkällan. Tror ni att jag kan maxa steget och fortfarande få klart ljud om jag t.ex sätter dit en kondensator ? kan ju vara kul o kräma ur lite mer ur basen om det går annars spelar de ingen roll

  7. #17
    har du pengar eller har möjlighet att prova en kondensator så varför inte... förvänta dig ingen jätte skillnad bara.

    Tänk på..

    För att få en "hörbar" ökning (ca 3db) av ljudet så måste du fördubbla effekten (Watt)

    så för det där lilla sista 3/4 så krävs det mycket watt vilket förmodligen ditt steg inte kan leverera utan distortion m.m
    VU+

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss