Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 41 till 45 av 45

Ämne: Svårare att smita ifrån licens nu?

  1. #41
    Citat Ursprungligen postat av Mozer
    Citat Ursprungligen postat av ElFeo
    Citat Ursprungligen postat av Mozer
    Det är ju bara när man måste uppge namn och adress. Vid tex ett tecknande av en försäkring på TV'n. Hur ska dom annars få reda på namn och adress?
    Rimligtvis så ska försäljaren ta dessa uppgifter av köparen när de säljer en tv...sedan om de alltid gör det är väl en annan sak.
    Så du menar att handlare har en laglig rätt att ta min personuppgifter när man köper en TV?
    Om man skriver under en försäkring, på prylen man köper, förstår jag ju att man måste lämna personuppgifter. Men annars?
    Säljaren har lagligt tvång :shock: att ta personuppgifter om han inte tycker om
    att bli bötfäld och det vill dom nog inte vara med om. Vet inte hur vanligt det är dock?
    ___________________________
    We do not see things as they are,
    we see things as we are!!

  2. #42
    Citat Ursprungligen postat av corestel
    Citat Ursprungligen postat av Mozer
    Citat Ursprungligen postat av ElFeo
    Citat Ursprungligen postat av Mozer
    Det är ju bara när man måste uppge namn och adress. Vid tex ett tecknande av en försäkring på TV'n. Hur ska dom annars få reda på namn och adress?
    Rimligtvis så ska försäljaren ta dessa uppgifter av köparen när de säljer en tv...sedan om de alltid gör det är väl en annan sak.
    Så du menar att handlare har en laglig rätt att ta min personuppgifter när man köper en TV?
    Om man skriver under en försäkring, på prylen man köper, förstår jag ju att man måste lämna personuppgifter. Men annars?
    Säljaren har lagligt tvång :shock: att ta personuppgifter om han inte tycker om
    att bli bötfäld och det vill dom nog inte vara med om. Vet inte hur vanligt det är dock?
    Jaha, det trodde jag inte.
    Men om det nu är som du sägar att TV-handlare är tvungna att ta personuppgifter, så tror jag det är många som struntar i det. För jag har då aldrig behövt lämna just personuppgifter :smile:

  3. #43
    Sen undrar jag vem det är som ger TV-handlare böter om inte dom rapporterar till Radiotjänst?

  4. #44
    Ärligt talat så vet jag inte så mycket om det hela men jag tycker att det är en pervers
    paragraf iaf. Men man kanske skulle fråga netonnet vem som ger dom böter isf?
    Dom kanske bara har hittat på det hela för att tjäna lite extra som pejlare vid sidan om hahaa.. :twisted:
    ___________________________
    We do not see things as they are,
    we see things as we are!!

  5. #45
    Haha, brilliant. Kollade in Radiotjänst webb och där har de ett gratisprogram för att registrera nya användare. De har även en sökväg till winzip....eller var det winamp?

    http://www.radiotjanst.se/info%20for...INFtv_lois.htm

Liknande ämnen

  1. TV-licens?
    Av fod9 i forum TV
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 23:02
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-04-20, 07:20
  3. Tv licens??
    Av Dannyboy i forum Com Hem
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2004-10-29, 18:20
  4. TV Licens
    Av Tuvalu i forum TV
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-10-11, 20:00
  5. TV licens
    Av jamhan053 i forum TV
    Svar: 50
    Senaste inlägg: 2004-01-27, 19:10

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss