Sidan 7 av 7 FörstaFörsta ... 567
Resultat 61 till 70 av 70

Ämne: Elitserietråden 2005

  1. #61

    Hv71 vinner nog SM-guld

    Man får nog tillstå att det ser väldigt bra ut för HV71 denna säsong. Det tar emot att säga så när man håller på Frölunda :evil: Det roliga är att när Frölunda fick sin svit bruten på 72 matcher utan förlust 2 matcher i rad( av HV) började folk och media prata om kris! Skall man se det som att övriga Sverige som inte håller på Indianerna har VÄLDIGT stor respekt för laget?

  2. #62
    Att frölunda har en massa respekt med sig råder väl ingen tvekan om.... på gott och ont. Det är kul att det finns ett såpass bra lag i sverige.. det är synd att det inte är mitt lag. Men innerst inne är det nog bara psykologiskt, det är ju inte så att dom är i en klass för sig. det är väldigt jämt där uppe i toppen av elitserien.
    Nollvision i skogen

  3. #63
    Du har nog rätt att det handlar mycket om psykologi. Men samtidigt är det så att "money talks", har man mycket pengar kan man skaffa sig en trupp som är bredare och därmed bättre förutsättningar. Som läget är nu tycker jag mig se en fara för Elitserien när den domineras av fyra penningstarka klubbar som kommer att göra upp om sm-guldet. Observera att jag inte sa att någon av de 4 stora(VF,HV,LHC och FBK) kommer att ta hem guldet även om det är det mest sannolika. Vad jag däremot vågar påstå är att minst 2 av lagen kommer att gå till semifinal och 1 till final. Neej.. en jämnare elitserie skulle gynna hockeyn på sikt

  4. #64
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2004
    Inlägg
    154
    Tackad
    1 gånger
    imorgon kommer jag att sitta bänkad framför TV med några kalla öl och se när Brynäs tar ett steg till mot slutspel , eller vad tror du cichlidae...haha

  5. #65
    Haha, kul, det tänker jag också göra, men jag tror inte att ni kommer närmare slutspel faktiskt. Ni vinner inte mot oss hemma den här sesongen och vi verkar inte vinna mot er borta.

    Våra grabbar har ju hela sesongen haft tendensen att höja sig ett par snäpp när dom har massivt publikstöd och det lovar jag att dom kommer att ha ikväll!

    Men det kommer att bli en djäkligt tight och spännande match. LIF-BIK är alltid dom bästa matcherna med så mycket tradition och prestige att det gör ont!

    Jag tippar 5-3 sista målet i öppen kasse.


    Vinner Leksand mot Brünäs, vilket vi ska göra, och timrå förlorar mot FBK, vilkt dom SKA göra, så är det bara 4p till strecket för oss för att slippa kval. Det känns ganska okej faktiskt. Jag tror att vi klarar det här i år och nästa sesong blir det Leksand-Brünäs i SM-final! Då har Karlberg kommit hem också och då kan inget stoppa oss! :-P
    Nollvision i skogen

  6. #66
    Tänk om Luleå hade lika mycket "skatte" pengar att skänka laget som Djurgården och vise versa. Undrar hur långt upp i serien Djurgården skulle vara?
    Egen parabol, Samsung 9500 AY, MP 3.6, MII, Titanium, Goldkort

  7. #67
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2004
    Inlägg
    154
    Tackad
    1 gånger
    :clap: :clap: :clap: fan va jag är lycklig....snart tar vi sm-guld

  8. #68
    :shock: :shock: :shock:
    Hur kan man vara lycklig efter nånting sånt där?
    :evil: :evil: :evil:

    Nog för att Leksand spelade uselt, men det gjorde även brynäs. Det var nog en sämsta match jag sett på årtionden! Resultatet var helt rättvist och speglade matchen ganska bra.

    usch, det här känns tugnt.
    Nollvision i skogen

  9. #69
    Heja Brynäs c-c c-c c-c

  10. #70
    Nu när slutspelsförhoppningarna är fullständigt bortblåsta för leksands del... tom förhoppningarna att klara sig utan kval är ju i praktiken också helt väck, så får man väl hoppas att Brünäs går till slutspel och petar bort m*ra i alla fall..

    Det ska bli skoj att se om Curre hittar potentialen som finns i LIF och gör någonting vettigt av den inför kvalserien, annars kommer vi att ha allsvenskans finaste arena..
    Nollvision i skogen

Liknande ämnen

  1. Julklappstipstråden 2005
    Av cichlidae i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-12, 08:15
  2. Idol 2005
    Av frejac i forum Övrigt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-09-10, 14:51
  3. Norton 2005??
    Av connyp59 i forum Mjukvara
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-03-28, 10:06
  4. Datormagazin 2005-01
    Av snugge i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-01-08, 23:54
  5. Norton I.S. 2005
    Av Pz007 i forum Mjukvara
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-14, 22:58

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss