Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Nybröjarhjälp

  1. #1
    -Raz0r-
    Gäst

    Nybröjarhjälp

    Tjenare! ja e lite n00b på de här ämnet så ja tänkte fråga om de finns nånstans på nätet där man kan lära sig med om kortens uppbyggnad, te.x om man vill göra egna kort från grunden =) anta att ja vill ge ett silverkort till min kompis men ha ett guld själv, hur gör ja om dom lr lägger till fler kanaler om jag vill!
    är det providers-koderna som styr vilka kanaler man kan se etc etc, sån info! =) väligt tacksam för svar!!

  2. #2
    Hej.

    Först och främst så är det myyyycket lättare att köpa korten (färdigbyggda).

    För det andra så förstår jag inte vad du menar med "guld" syftar du på guldkort lr att du vill ha ett guld abb.?

    Och providers får du bara av rippade org. kort om jag inte har fattat detta helt fel...

  3. #3

    Du kan även få ut en

    provider av färdiga hexfiler....Parabolnisse har ett fint program

  4. #4
    -Raz0r-
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av ego
    Hej.

    Först och främst så är det myyyycket lättare att köpa korten (färdigbyggda).

    För det andra så förstår jag inte vad du menar med "guld" syftar du på guldkort lr att du vill ha ett guld abb.?

    Och providers får du bara av rippade org. kort om jag inte har fattat detta helt fel...
    jojo, ja vet vad som är lättare men jag vill göra dom själv, vill lära mig nått om det hela =)
    okey? vad heter programmet?

  5. #5
    kolla guiderna. länk i mig signatur.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  6. #6
    Programet heter MKextract för att extrahera org.kort sedan ska du köra 34Geeo som du lägger in koder på som du fått från mkextract (providern) men det har du väl redan läst på guider...

  7. #7
    -Raz0r-
    Gäst
    jappz, men frågan va att om jag exempelvis har ett visst utbud på säg ett guldkort så kanske jag vill komplettera med exempelvis sex-view lr svt lr vadsomhelst, hur jag går tillväga, men vad jag förstod så går det med secanixeditor??
    nästa fråga är om jag exempelvis kopierat polarens originalkort, sen så avslutar han sitt abbonemang, kommer mitt kort att sluta funka?

  8. #8
    Du kan inte få sex-view, svt mm, dom tillhör inte viasat, om det var det du menade? Och Ja du kan kopiera din polares org.kort med secanix som för övirgt är 34Geeo :lol: och om han avslutar sitt abb. så kan dom döda SA+00 och då fungerar inte kortet längre, vilket dom ofta gör.

    Du kan få Viasats hela utbud (inklusive Ticket) om du kopierar ett Guld, eller Silver abb. något abb. under det tror jag inte funkar..

    Jag har heller inte hållit på med detta så länge men lite har man väl snappat upp, så det jag skrev behöver inte vara till 100% rätt men jag tror det iaf :roll:

    MVH

    ego

  9. #9
    -Raz0r-
    Gäst
    de roliga är att dom måste inte tillhöra viasat, så länge identen stämmer samt mk nycklarna så går det =)
    angående SA+00 så funkar kortet så länge dom inte dödar hela nyckelserien, iaf som jag förstått det

  10. #10
    Eller nåt i den stilen, Ja...

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss