Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 47

Ämne: viasat nokia problem?TROLIGEN EN STOR (V)INST FÖR (V)IASAT??

  1. #11
    Jo de är väll alltid trevligt, OM man kan förstå vad personen skriver. Han skriver som sagt väldigt otydligt.

    Vi kan ju ta rubriken som ett exempel.

    viasat nokia problem?TROLIGEN EN STOR (V)INST FÖR (V)IAS
    Varför har han satt V:en innon paranteser?
    Och vad har nokia boxarna med viasat att göra, om de är piratkort han snackar om så har de ingen betydelse om de är nokia eller en hemmagjort mottagare.
    Varför skulle viasat vinna nått på de du har skrivit? Det är väll ganska skällvklar att dom försöker komma på ett säker krypterings system, men någon större vins kan jag inte se på detta eftersom dom inte får in mera pengar.

  2. #12
    jag skall skriva min version av vad jag tror han menar.
    har läst å funderat lite...

    alltså, han har fixat ett fun card med en fil som bara består av nollor typ.
    sen satt in det i boxen å senare kollat på kortet vad som har hänt när det varit i boxen.
    vad som hände var att nollorna på nått ställe (om inte alla) hadde ändrat till olika siffror!
    eller om det var värt om (troligen så).
    Men han menar att det kanske är därför det inte går att göra AU kort till Viasat för att boxen ändrar på siffrorna som man har (om de är rätta??).

    Snabbt förklarat:
    Fel kort typ = Viasat försöker radera kortet, om ej skrivskyddat = AU funkar ej.

    När vi ändå är inne på ännet så tror jag att lösningen inte sitter i kortet utan i mottagaren.
    Varför kan man kolla på ALLA kanaler medan man väntar på kortet?
    Finns säkert bara nån kontroll nyckel på kortet för att kolla så det är ett giltigt Viasat kort och inte MK nyckeln. Den finns i Boxen!!!
    Men det talar ju emot cardsharing....

    Janixan: Vad är svarta filer för något?

    /Mami
    VU+ Duo2 DVB-C + Twin DVB-S2 med OpenVix.
    Parabol: 1x Universal LNB + Rotor

  3. #13
    Jag tolkar det som att han tror att vi skulle kunna fixa piratkort till viasat om vi bara fick dom att inte raderas när man sätter i kortet?

    Alltså enligt honom så skulle piraterna kunnat ha löst allt med utläsning av nycklar från originalkort, framtagning av algos mm mm men inte lyckats lösa hur man inte får piratkortet att tömmas vid insättandet i boxen?

    NÅGON MER SOM TROR DET?

  4. #14
    det spåret jag var inne på också....
    VU+ Duo2 DVB-C + Twin DVB-S2 med OpenVix.
    Parabol: 1x Universal LNB + Rotor

  5. #15
    ja, såg ditt svar efter att jag skickat mitt..

    Hoppas det inte är fler som tror att det är som janixan skriver!!!!

  6. #16
    krypterings system det är där jag tror problemet ligger,genom att jag blev tvungen att ringa VIASAT & uppge mitt kort nr som stod i tv-ruta & nokia 220s serie nr stod oxså i tv rutan.lägg i hop dessa två saker så kan detta vara låsningen av freetv åt the piple.
    angående min rubrik så var det menat att folk skulle läsa tråden+felstavat jag vet stora boxstÄVer på vissa ställen men det var inte hm hm det jag ville att det skulle skrivas om.
    Angående dom stora bitarna det var bara för att få lite struktur på det hela,så till ämnet jag trodde folk var lite kunniga på detta område med orginal kort men nu kommer det inte att vara till nytta.
    okey jag har en kort brännare läs mitt medelande lite HÖGRE upp (tidigare inlägg i denna tråd)jag tror att jag skrev attt minna filer var svarta när jag skrev in kolla dom tre raderna=====vi kan kalla dom 1 2 3 (eller finn tre rader med fel)
    översta raden är filerna på orginal kortets filer som jag har läst in på ett pirat kort & på så vis fixat ett au kort
    1:100030008A932B970C2F1D2F085F1F4F1A930A933B
    2:1000400043E00BE211E0F1D60C2F1D2F085F1F4F8C
    3:100050006BD7802F8F3FC9F00EE211E0E4D6402F1E
    ===========================================
    men när jag plockat in piratkortet i boxen så funkar det inte då la jag in pirat kortet på nytt i kort brännaren som man även kan läsa av ett kort i då var filerna helt annat liknande filerna nedan+ röda noooolor (GÅR ÄVAN ATT GÖRA MED ORG KORT)det är så man får fram nycklarna
    1:000000000000000000000000000000000000000000
    2:000000000000000000000000000000000000000000
    3:000000000000000000000000000000000000000000
    tänk om du var lika bra på att förstå som på stavning jag jobbar natt så det är inte varje gång man har huvet medsig + LIDER AV DYXLEKZI tttttttar Sssstarka antide tabletter???
    (MOT FINNAR I RÖVEN)
    så nu halka man iväg på nytt lite längre upp i detta medelande om krypteringssystemet så tror jag att viasat vill ha full koll angående vilken kort nr som är knutet till vilken box nr
    eller?=ett kort nr till en box =gör ett prat kort med ett annat kort ide så kommer garanterat felmedelande ditt kort fungerar inte i denna motagare.min beskrivning innom ()=här nedan=====================
    (liknelse du kan bara ha samma mobil abonemang i en mobil i taget:::för att kunna ringa)
    som nu även mickrosoft kommit på via uppdatering min arbets kolega har nämligen microsoftcopia.
    efter den atomatiskauppdateringen så startade datorn om & på skärmen står det med stora DU HARE EN MICROSOFTWINDOWS LICENSIERAT PIRAT COPIA STARTAR STARTAR LÄNK TILL MICROSOFT MEDELANDET SÄNT SÄNT.
    plugga ur 2 hålen ur väggen om ni har kopia....
    sorry gled iväg igenn Hopssansa pirater skall väl segra över dom stora.
    vi små kan med allas hjälp både bli Större & starkare.
    free tv åt the piple`s

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av janixan
    så till ämnet jag trodde folk var lite kunniga på detta område med orginal kort
    heheho finns inte många som kan något om "orginalkort" här..
    :roll:

  8. #18
    Kan man läsa av ett orginal kort? Trodde dom var låsta....
    Och får man med hela isf?

    /Mami
    VU+ Duo2 DVB-C + Twin DVB-S2 med OpenVix.
    Parabol: 1x Universal LNB + Rotor

  9. #19
    [quote="mami"]Kan man läsa av ett orginal kort? Trodde dom var låsta....
    Och får man med hela isf?
    japp fram tills att du stoppar in kortet i boxen som minna tidigare inlägg tror problemet ligger i att man måste ringa til visem & uppge kort id + box ide vad tror ni?

  10. #20
    jopp febster&mami ni har lyckats spåra dit jag ville komma är lite försiktig med vad man ska & får skriva i forumet altså man kan läsa ett orginal kort bränna filerna till ett p-kort + spara filerna på skrivbodet kontrolera dom i programet anteckningar då är dom svarta sedan så stoppar man i p-kortet i motagaren funkar int plockar in kortet på nytt i kortbrännaren läser av p-kortet öppnar programet antekningar nu har minna tidigare inlagda filer blivit röda(gick att göra au på pirat kort förut) såvida piratkortet var ett au

Liknande ämnen

  1. för stor bild för tv:n
    Av cornholio i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-11-15, 17:49
  2. Inst av prog i 500T?
    Av guffe i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-03, 10:21
  3. Nokia med CA for viasat
    Av lv i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-24, 11:53
  4. inst till lincardemu win 32 hjälp
    Av moltas i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-22, 09:40

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss