Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 47

Ämne: viasat nokia problem?TROLIGEN EN STOR (V)INST FÖR (V)IASAT??

  1. #21
    Citat Ursprungligen postat av mami
    jag skall skriva min version av vad jag tror han menar.
    har läst å funderat lite...

    alltså, han har fixat ett fun card med en fil som bara består av nollor typ.
    sen satt in det i boxen å senare kollat på kortet vad som har hänt när det varit i boxen.
    vad som hände var att nollorna på nått ställe (om inte alla) hadde ändrat till olika siffror!
    eller om det var värt om (troligen så).
    Men han menar att det kanske är därför det inte går att göra AU kort till Viasat för att boxen ändrar på siffrorna som man har (om de är rätta??).

    Snabbt förklarat:
    Fel kort typ = Viasat försöker radera kortet, om ej skrivskyddat = AU funkar ej.

    När vi ändå är inne på ännet så tror jag att lösningen inte sitter i kortet utan i mottagaren.
    Varför kan man kolla på ALLA kanaler medan man väntar på kortet?KUND ANPASSAT
    Finns säkert bara nån kontroll nyckel på kortet för att kolla så det är ett giltigt Viasat kort och inte MK nyckeln. Den finns i Boxen!!!
    Men det talar ju emot cardsharing....

    Janixan: Vad är svarta filer för något?LÄS SENARE INLÄGG.

    /Mami
    cardsharing.... HADDE JAG TVÅ SÅDANNA KORT SKULLE JAG NOG HITTA TVÅ OLIKA INNEHÅLL PÅ KORTEN ANTINGEN PÅ UTSIDAN ELLER PÅ PIC+HEX FILERNA

  2. #22
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Betvivlar startkt att du lyckas läsa av ett orginal VIA-kort !!

    1. Du vet INTE vilken typ (= vilket chip) som det innehåller.
    2. Det finns idag ingen kortläsare + programvara som kan läsa av kortet, utan att förstöra det.
    3. OM man hade lyckats läsa av korten så hade det funnits P-kort för LÄNGE sedan.

    Om du inte har sett det tidigare så har det gått ut allmänna varningar på de flesta forum att låta bli och "pilla" på korten då de går sönder. Dessutom kan VIA se det i sina läsare, när du skickar tillbaka ditt trasiga kort.

    Så är det
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #23
    Citat Ursprungligen postat av matkoh
    Hmmm.

    Betvivlar startkt att du lyckas läsa av ett orginal VIA-kort !!

    1. Du vet INTE vilken typ (= vilket chip) som det innehåller.Kör auto detektering på programeraren kör i phoenix läsning
    2. Det finns idag ingen kortläsare + programvara som kan läsa av kortet, utan att förstöra det.Jopp gamla har inte haft problem mer en att filerna blir röda & nollade.
    när dom är inne i boxen.
    3. OM man hade lyckats läsa av korten så hade det funnits P-kort för LÄNGE sedan.
    Nej på denna fråga nr 3 svårigheten är att ett orginal tydligen är låst till en box + att systemet på något vis märker att det är ett pirat kort som sitter i trost att man lyckats att clona ett orginal kort.Mami skrev något intresant om att troligen kan det vara boxen eller fil på kortet som auraderar p-kort.

    Om du inte har sett det tidigare så har det gått ut allmänna varningar på de flesta forum att låta bli och "pilla" på korten då de går sönder. Dessutom kan VIA se det i sina läsare, när du skickar tillbaka ditt trasiga kort.JAPP & för att lyckass måst man våga riskera ett kort nytt kort 600 skr jag bryter det på mitten så kan domm limma med karlssonskliser om dom vill undersöka kortet jag kann :twisted: skylla på fyllan????hihihihihihihi japp så är det

    Så är det

  4. #24
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    557
    Tackad
    1 gånger
    Säg nej till droger!

  5. #25
    Spidde
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av eviln
    Säg nej till droger!
    LOL fan den här tråden äger.

  6. #26
    Lassemaja är det du som är tillbaka?

  7. #27
    Citat Ursprungligen postat av samot4
    Lassemaja är det du som är tillbaka?
    :lol: Tror inte det, han hackar säkert conax fortfarande :lol:
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  8. #28
    Citat Ursprungligen postat av T-bird
    Citat Ursprungligen postat av samot4
    Lassemaja är det du som är tillbaka?
    :lol: Tror inte det, han hackar säkert conax fortfarande :lol:
    ja man kan ju alltid specka :P trodde detta kunda bli en bra tråd då jag kunnat läsa org kort prog p-kort men jag strular lite på funderingen som mami skrev tidigare inte en så dumm i`de hoppas det kan knaka lite i andras fogar +++ med komedi oxså men lägg hjärna lika mycket av båda.....
    Ps ett org kort är bara ett org kort för den somm inte vågar men hitils så är tråden för mej lirkande även om det er någon som fiflar med conax eller är det :?: mej han syftar på :?: hihihi

  9. #29
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Är det någon som känner igen språket ??? Svenska är det då inte, måste vara någon udda dialekt. Typ bondska eller något sådant.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  10. #30
    Citat Ursprungligen postat av matkoh
    Hmmm.

    Är det någon som känner igen språket ??? Svenska är det då inte, måste vara någon udda dialekt. Typ bondska eller något sådant.
    Ja, eller så har han rökt morötter...

Liknande ämnen

  1. för stor bild för tv:n
    Av cornholio i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-11-15, 17:49
  2. Inst av prog i 500T?
    Av guffe i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-03, 10:21
  3. Nokia med CA for viasat
    Av lv i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-24, 11:53
  4. inst till lincardemu win 32 hjälp
    Av moltas i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-22, 09:40

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss