Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: CardSharing med Windows Pc funkar utmärkt

  1. #1

    CardSharing med Windows Pc funkar utmärkt

    Guide för NewCS i en Windows Pc

    Tanka ner NewCS och CheapCS båda finns i Filarkivet .packa upp dom och
    lägg dom i en mapp

    Du får inte igång NewCS förrän du har lagt in en XML fil ,den gör du enklast
    med programmet CheapCS

    jag har inte ändrat några inställningar utom i Cardreader Config där jag har
    markerat hur många kortläsare som ska användas.

    I UserConfig har jag lagt till dom användare som ska vara med i systemet

    Använder man V***at kort behöver man inget Box Id i NewCS.

    Det går inte o starta upp et NDS kort i servern ,det måste göras i orginalmottagaren

    Man kan säkert ändra hur mycket som helst ,men man får igång det utan att ändra något.

    Comport 1 = Newcamd port 15050
    Comport 2 = Newcamd port 15051
    Dom här port numren ska du sedan lägga in i CWS raden i din Dreambox (se nedan )

    När du är klar trycker du save xml ,döper filen till newcs .xml och lägger den i en mapp som heter Win 32 och ligger i NewCS, där hittar du även NewCS .EXE ,när du klickar på den ska programmet starta

    För att brännarna ska kunna läsa av korten måste dom sättas i Phoenix mode
    Det har jag gjort genom att använda AD-tekniks brännarprogram
    Jag rekommenderar att man tar ström till brännarna från datorn eller
    Ett nätagg ,för batterierna räcker inte någon längre stund

    Om jag inte har glömt något så ska du se på skärmen att programmet
    Har hittat ett eller flera kort.

    Dreamboxen

    Jag har en DM 7000s,jag vet inte vad som skiljer mellan olika modeller.
    Lägg in Gemini2.40

    Blå knapp
    ADDONS /Download and install / Cam / MgCamd 1.00 Complete
    -ll- -ll- /Cam Config / MgCamd Config 1.00
    -ll- -ll- keys / MgCamd Keys

    Välj sedan Mgcamd som current cam

    Använd seda ett FTP program och öppna VAR / TUXBOX / CONFIG där kommer du hitta en fil som heter NEWCAMD Config,där ersätter du CWS raderna med något som påminner om raderna nedan
    Det går o editera med WorldPad.
    Här har du exempel på hur dom kan se ut

    CWS = 81.235.168.255 15050 nisse olsson 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 lan newcs
    CWS = 81.235.168.255 15051 nisse olsson 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 lan newcs

    Om du tankar ner MgCamd grejor efter att du har configurerat det jag beskriver ovan ,försvinner dina ändringar

    Tryck på blå knapp ,kolla att du har rätt cam , sedan gul knapp ,nu ska det komma BILD.
    (man kan få bota om mottagaren för o få den o starta)

    Om du har brandvägg i Windows kan den spöka ,koppla ur den temporärt om det inte funkar.

    PS det tog mig totalt 4 veckor o få igång min server, två veckor med linux(sedan gav jag upp ) och 2 veckor med Windows ,hoppas att det inte tar lika lång tid för någon annan

    Mvh Mimmie

  2. #2
    Hjälp!

    Hur kör man cardsharing i Windows Pc men utan Dreambox?
    Jag har ett orginalkort, en kortläsare (mp3.5), en router samt ett gäng datorer och dekodrar.
    Kan man göra något kul med det? Vad behöver man på andra sidan nätverket? TV-out? ännu en kortläsare?

    Tacksam för lite hjälp!

  3. #3
    Frågor skall ställas i rätt forum.

    Här är det bara guider och inget annat.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. Svar: 49
    Senaste inlägg: 2009-06-11, 17:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss